اجتماعیاقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

تخریب 61 دکل و 7 کشته و 11 زخمی در عملیات خرابکارانه علیه تأسیسات برقی عراق

واحد اطلاع رسانی امنیتی دولت عراق تأکید کرد که طی حملاتی که تاکنون به دکل‌ها و تأسیسات برقی عراق شده 7 تن کشته و 11 تن زخمی و 61 دکل تخریب شده‌اند.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع‌رسانی امنیتی دولت عراق خبر داد که در روزهای اخیر 61 دکل برق هدف حملات خرابکارانه قرار گرفته که طی این حملات 7 تن کشته و 11 تن زخمی شده‌اند.

این واحد با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که طی حملاتی که تاکنون به دکل‌ها و تأسیسات برقی عراق شده 7 تن کشته و 11 تن زخمی و 61 دکل تخریب شده‌اند.

در این بیانیه به بازه زمانی مورد نظر و به اینکه آسیب‌دیدگان و جان‌باختگان این حملات از چه گروه‌هایی بوده‌اند اشاره‌ای نشده است.

در روزهای اخیر نخست‌وزیر عراق به دستگاه‌های امنیتی این کشور دستور داد که به مسئولیت خود در حفاظت از امنیت تأسیسات برق عمل کنند.

روز گذشته ستاد عملیات مشترک عراق با انتشار بیانیه‌ای از آغاز عملیات ویژه برای جلوگیری از حملات به تأسیسات برقی خبر داد و تأکید کرد که اتاق عملیاتی با حضور وزارت برق و نیروهای ارتش و پلیس و حشد تشکیل شده است.

این ستاد افزود که برای تأمین امنیت تأسیسات برقی کشور از پهپاد و جنگنده‌های ارتش عراق استفاده خواهد شد و از مردم خواست که در این باره با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

در تازه‌ترین حمله از این نوع، روز گذشته تلاش برای انفجار خط انتقال برق از در شهر بیجی ناکام ماند و تروریستی که با عملیات انتحاری در پی این خرابکاری بود پیش از انجام عملیات کشته شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا