اقتصادیسرخط خبرها

امارات: توافق اوپک پلاس غیر عادلانه است/ خواهان افزایش تولید نفت هستیم

امارات معتقد است که بازارهای جهانی به شدت نیازمند افزایش تولید نفت است و از افزایش نامشروط تولید از ماه اوت تا دسامبر حمایت می‌کند.

میدل ایست نیوز: وزارت انرژی امارات اعلام کرد که توافق‌نامه اوپک پلاس «غیر عادلانه» است و تأکید کرد که از افزایش غیر مشروط تولید نفت در ماه اوت حمایت می‌کند.

کشورهای عضو اوپک پلاس روزهای پنج‌شنبه و جمعه پس از دو روز مذاکره نتوانستند درباره افزایش تولید نفت در بازارهای جهانی به توافقی برسند و قرار شده امروز (دوشنبه) دور تازه‌ای از مذاکرات آغاز شود.

وزارت انرژی امارات با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که همیشه بیشترین پایبندی را به توافق‌نامه‌های اوپک و اوپک پلاس نشان داده و میزان پایبندی‌اش به توافق کاهش تولید در دو سال گذشته 103 درصد بوده است.

این بیانیه افزوده که امارات معتقد است که بازارهای جهانی به شدت نیازمند افزایش تولید است و از افزایش نامشروط تولید از ماه اوت تا دسامبر حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده که کمیته وزارتی در اوپک فقط یک گزینه را به بحث و مذاکره گذاشته و آن افزایش تولید مشروط به تمدید توافق کنونی تا ماه دسامبر 2022 است و این توافق از نظر امارات به لحاظ مبنای سهمیه تولید غیر عادلانه است.

وزارت انرژی امارات تأکید کرده که پیشنهاد این کشور جدا کردن موضوع افزایش تولید از تمدید توافق فعلی است و افزوده که امارات خواستار موکول کردن تصمیم‌گیری درباره تمدید توافق فعلی به نشستی بعدتر و تصمیم‌گیری فوری درباره افزایش تولید از ماه اوت است.

امارات تأکید کرده که با همکاری شرکای بین‌المللی خود توان تولیدی خود را افزایش داده و باید سهمیه‌های اوپک بازتعریف شود.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا