خبر اولسیاسی

«خالد مشعل»: از کمک های ایران متشکریم اما کمک کشورها تاثیری بر سیاست های ما ندارد/کشورها را به خاطر رابطه با اسرائیل تنبیه نمی کنیم

خالد مشعل تأکید کرد که حماس کمک‌های هر کشوری را می‌پذیرد و افزود که ایران با ارسال سلاح و فناوری به حماس کمک کرد و حماس از این بابت متشکر است.

میدل ایست نیوز: «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین، ابراز امیدواری کرد که روابط حماس با کشورهای عربی به خصوص عربستان ازسر گرفته شود و گفت که حماس کشورها را بابت روابطشان با اسرائیل تنبیه نمی‌کند.

او در مصاحبه با شبکه «العربیه» ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی درهای خود را به روی حماس باز کنند و روابط تاریخی حماس با این کشورها ازسر گرفته شود.

وی تأکید کرد که حماس همچنان به لحاظ فکری وابسته به اخوان المسلمین است و به عنوان یک جنبش سیاسی مستقل فلسطینی عمل می‌کند.

مشعل تأکید کرد که حماس کمک‌های هر کشوری را می‌پذیرد و از این کمک‌ها قدردانی می‌کند، و افزود که ایران با ارسال سلاح و فناوری به حماس کمک کرد و حماس از این بابت متشکر است اما کمک های کشورها تأثیری بر تصمیم‌گیری‌های مستقل حماس و وابستگی قومیتی عربی‌اش نمی‌گذارد و لزوما به معنای تأیید همه سیاست های آن کشورها در منطقه نیست.

او در پاسخ به این سؤال که آیا حماس بمباران خاک عربستان توسط نیروهای انصارالله و حضور نظامی حزب‌الله در سوریه و حملات گروه‌های مسلح در عراق را محکوم می‌کند یا نه، گفت که حماس در قبال آنچه در منطقه می‌گذرد موضع دارد اما مسئله اصلی حماس فلسطین است و در مسائل جهان عرب دخالت نمی‌کند و با هرگونه تعرض به کشورهای عربی چه عربستان باشد چه عراق چه سوریه و دخالت در امور داخلی این کشورها مخالف است.

مشعل تأکید کرد که حماس به امنیت کشورهای عربی و اسلامی اهتمام ویژه دارد.

خالد مشعل درباره روابط حماس با سوریه نیز گفت که تحول تازه‌ای در بهبود روابط دوجانبه رخ نداده است.

منبع
العربیة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا