سرخط خبرهاسیاسی

سازمان ملل پرداخت کمک‌های مالی قطر به غزه را انجام می دهد

با پیشنهاد چندین واسطه و اسرائیل، از این پس کمک های مالی قطر به غزه از طریق سازمان ملل پرداخت خواهد شد.

میدل ایست نیوز: منابع فلسطینی مطلع تاکید کردند که سازمان ملل با پیشنهاد چندین واسطه و اسرائیل برای برعهده گرفتن مسئولیت پرداخت کمک های قطر به خانواده های مستحق در نوار غزه موافقت کرده است.

این منابع گفتند که «تور وینسلاند»، نماینده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه دیدارها و تماس هایی با چندین طرف از جمله اسرائیل و قطر داشته و از موافقت سازمان ملل با برعهده گرفتن مسئولیت پرداخت کمک های قطر به خانواده های مستحق در غزه خبر داده است.

به گفته این منابع، کمک های قطر از طریق بانک های وابسته به تشکیلات مالی فلسطین در رام الله همانند بانک فلسطین و غیره توزیع خواهد شد و دیگر توزیع این کمک ها از طریق پست یا بانک های تحت مسئولیت کمیته دولتی وابسته به جنبش حماس صورت نخواهد گرفت.

منابع مذکور گفتند که اسرائیل با پرداخت کمک های مالی قطر به فلسطینیان غزه از طریق سازمان ملل مشکلی ندارد و هدف آن نظارت بر روند دریافت و پرداخت کمک ها است تا بخشی از آن به حماس داده نشود.

آنها اشاره کردند که قاهره طی این هفته شاهد دیدارهای مقامات و طرف ها و رایزنی بر سر اوضاع غزه و تعجیل در پرداخت کمک ها است.

منابع دیگری از جنبش حماس در این رابطه گفتند که حماس مشکلی با این اقدام ندارد به ویژه با توجه به اینکه این جنبش حتی یک روز هم در فرآیند پرداخت کمک ها یا دریافت آنها دست نداشته است و تنها مساله ای که برایش مهم است رسیدن این کمک ها به خانواده های مستحق است.

پیش از این خانواده های مستحق فلسطینی، کمک های مالی قطر را از طریق شعبه های پست دریافت می کردند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا