خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

سید حسن نصرالله: امریکایی‌ها شریک بحران لبنان هستند

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر شریک بودن امریکایی ها در بحران لبنان، سفیر امریکا در بیروت را عامل مانع تراشی در برابر کمک به کشورش دانست.

میدل ایست نیوز: «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان امروز دوشنبه گفت که لبنان بحران نظام دارد و بحران دولت بیانگر آن است و از بحران های سیاسی، فساد گسترده، دزدی و احتکار بدون مرز نیز رنج می برد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به بحران داخلی در لبنان گفت: «ملت لبنان نباید از دلایل واقعی که بحران در کشور را بوجود آورده، غافل باشند. دلیلی واقعی پشت بحران‌ها در لبنان وجود دارد و آن، آمریکاست که مانع از کمک دیگر کشورها به لبنان می‌شود».

وی با اشاره به اینکه امریکا مسئولان لبنانی را تهدید به تحریم می کند درحالی که کل لبنان رو به سوی مرگ دارد، گفت که امریکایی ها در بحران لبنان و ویران کردن پول این کشور شریک هستند.

نصرالله تصریح کرد که دولت امریکا است که تهدید به تحریم می کند و نمی گذارد لبنان از هیچ دوست شرقی کمک بگیرد.

وی سفیر امریکا در لبنان را به نظریه پردازی برای لبنانی ها و دولتش متهم کرد و گفت اوست که مانع از کمک به لبنان می شود.

نصرالله افزود: «لبنانی‌ها بدانند که شریک اوضاع کنونی در لبنان،‌ ایجاد بحران‌ها، گرسنگی و گرانی دولت آمریکا و سیاست‌ها و سفارتش در لبنان است».

سید حسن نصرالله تصریح کرد: «امریکایی‌ها می‌دانند که جنگ با لبنان، مثل گردش رفته نیست به همین دلیل به سوی تاثیرگذاری از طریق وضعیت اقتصادی رفته‌اند».

وی گفت که شاهد روزهای سرنوشت‌سازی درباره تکلیف تشیکل دولت لبنان هستیم و راه‌حل‌های واقعی برای اقتصاد لبنان جز از طریق اراده‌ای شجاع حاصل نخواهد شد».

دبیرکل حزب الله همچنین هدف از محاصره امریکا را برانگیختن ملت لبنان و فضای مقاومت علیه مقاومت دانست.

وی در ادامه گفت: «هر تجاوز اسرائیل تجاوز امریکا نیز به شمار می‌آید و حق ملت فلسطین در سرزمین‌هایش از بحر تا نهر بوده و حق لبنان نیز باقی اراضی اشغالی‌اش می‌باشد.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: «این حق ملت‌هایمان است که در برابر سرقت‌هایی که امریکا به آنها مبادرت می‌ورزد، به استفاده از ثروت‌هایش بپردازد و ملت‌های منطقه این حق را دارند که به دور از مداخله‌ها و دیکته‌های امریکا، به تعیین سرنوشت خود بپردازند».

سید حسن‌ نصرالله بیان کرد: «سیطره امریکا تمامی امکانات منطقه را در راستای منافع دشمن اسرائیلی قرار داد و صهیونیست‌ها موجودیت و تکبر خود را با حمایت امریکا ایجاد کرده‌اند.»

وی گفت: «با سیطره و اشغالگری امریکا در عراق و تجاوز آن علیه الحشد الشعبی و اشغالگری آن در شرق سوریه مواجه هستیم.»

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا