سرخط خبرهاسیاسی

ستاد عملیات مشترک عراق جزئیات طرح مقابله با حملات به دکل‌های انتقال برق را اعلام کرد

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق از بکارگیری پهپاد و جنگنده ها در این طرح برای حفاظت از دکل های انتقال برق خبر داد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق جزئیاتی از طرح تشکیل نیروی مشترک حفاظت از دکل های انتقال برق را اعلام و اشاره کرد که پهپادها و جنگنده ها نیز در این طرح استفاده خواهند شد.

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق به خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: فرماندهی ستاد عملیات مشترک، اتاق عملیاتی با وزارت برق متشکل از ارتش، پلیس فدرال، الحشد الشعبی و سایر دستگاه های امنیتی تشکیل داد و اولویت هایی برای حفاظت از دکل های انتقال برق در نظر گرفت.

وی توضیح داد: در این طرح از پهپادها و جنگنده های نیروی هوایی و ارتش استفاده می شود و از سیستم ها و اقدامات فنی در این خصوص کمک گرفته می شود که در توقف برخی از این حملات در دو روز گذشته نقش خواهد داشت.

الخفاجی اشاره کرد که فعالسازی تلاش اطلاعاتی و امنیتی نقش بسزایی در موفقیت آمیز بودن این طرح دارد.

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک با اشاره به اینکه همکاری بین نیروهای امنیتی و شهروندان آغاز شده و پاداش هایی در مقابل اطلاعات از تروریست ها در نظر گرفته شده، تاکید کرد که حمله به دکل های انتقال برق کار گروه های تروریستی است که تلاش می کند در زمان اوج گرما، تخلفاتی امنیتی انجام دهد.

وی در پایان تاکید کرد که پیگیری و پیگرد عاملان این حملات ادامه دارد.

الخفاجی روز گذشته گفته بود نیرویی مشترک از ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و الحشد العشائری برای تامین امنیت خطوط انتقال برق و جلوگیری از حمله به آن تشکیل شده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا