سرخط خبرهاسیاسی

«برهم صالح»: پرونده آب، پایه و اساس امنیت ملی عراق است

رئیس جمهوری تاکید کرد پرونده آب، پایه و اساس امنیت ملی است و باید سهمابه عراق تامین شود.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری تاکید کرد پرونده آب، پایه و اساس امنیت ملی است و باید سهمابه عراق تامین شود.

رئیس جمهوری عراق در دیدار با «مهدی رشید»، وزیر منابع آب این کشور درباره وضعیت آب کشور و کاهش سطح آب رودخانه‌های دجله و فرات و سهمابه عراق گفت و گو کرد.

برهم صالح در این دیدار تاکید کرد: پرونده آب، پایه و اساس امنیت ملی عراق به شمار می رود و این امر مسلتزم دادن اولویت حداکثری به پرونده آب در زمینه ملی و در سایه تغییرات آب و هوایی شدید پیش روی کشور، منطقه و همه جهان است.

وی همچنین بر لزوم ارتباط با کشورهای همسایه برای ساماندهی به روابط آبی بر اساس اصل حُسن‌ هم‌جواری و مراعات منافع مشترک همگان و عدم آسیب رسیدن به عراق تاکید و به تلاش‌های دولت و وزارت منابع آب در این باره اشاره کرد.

برهم صالح در ادامه بر لزوم نگهداری سدها و حفاظت از دریاچه‌ها و تالاب‌ها و اهمیت تامین آب مورد نیاز کشاورزان در سراسر کشور و استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه آبیاری و مدیریت پایدار آب و مقابله با خشکی و بیابان‌زایی تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر آب عراق به بیان توضیحاتی درباره برنامه‌های این وزارتخانه درخصوص پرونده آب و مقابله با چالش‌های فرا رو در کنار گفت‌وگوهای جاری با کشورهای همسایه درباره سمهابه عراق پرداخت.

از طريق
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا