سرخط خبرهاسیاسی

اعتصاب غذای 20 اسیر فلسطینی در زندان های اسرائیل

20 نفر از اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل برای آزادی «غضنفر ابو عطوان» اعتصاب غذا کردند.

میدل ایست نیوز: 20 نفر از اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل برای آزادی «غضنفر ابو عطوان»، یکی دیگر از زندانیان فلسطینی در بند اسرائیل، دست به اعتصاب غذا زدند.

باشگاه زندانیان فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ابو عطوان 28 ساله، 65 روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد و وضعیت سلامتی او هر روز وخیم‌تر می‌شود.

براساس این بیانیه، ابو عطوان توانایی تکلم خود را از دست داده، متحمل دردهای شدید شکم، سینه و کمر است و نمی‌تواند پاهایش را حرکت دهد.

به اعتقاد پزشکان، ابو عطوان در صورت عدم مداوا و ادامه اعتصاب غذا با خطر مرگ یا معلولیت روبرو است.

گفتنی است غضنفر ابو عطوان حدود 9 ماه پیش توسط نیروهای اسرائیل دستگیر شده و در 5 می در اعتراض به حکم «بازداشت اداری» درباره او به اعتصاب غذا متوسل شد.

دادگاه عالی اسرائیل درخواست ابو عطوان برای لغو این حکم را در 10 ژوئن رد کرد.

ابو عطوان در 23 ژوئن به‌دلیل وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان کاپلان در نزدیکی تل‌آویو منتقل شد. ابو عطوان نخواست در یک بیمارستان اسرائیلی درمان شود و درخواست انتقال خود به یک بیمارستان فلسطینی کرد، اما اسرائیل این درخواست او را نیز رد کرد.

پیشتر انجمن اسرای فلسطینی در گزارشی حقوقی اعلام کرده بود که اسرائیل از زمان آغاز انتشار ویروس کرونا، صدها فلسطینی را تاکنون دستگیر کرده است.

نظامیان اسرائیل همه روزه به بهانه‌های مختلف به خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری یورش برده و آنان را بازداشت می‌کنند.

بر اساس گزارش باشگاه اسرای فلسطینی 4 هزار و 650 نفر از فلسطینیان از جمله 180 کودک و نوجوان و 39 زن در زندان‌های اسرائیل به‌سر می‌برند که حدود 500 نفر از آنها در چارچوب قانون بازداشت اداری زندانی هستند.

اسرائیل در چارچوب قانون بازداشت اداری فلسطینی‌ها را بدون ارائه هیچ سند و مدرک، حتی بدون طرح اتهام مشخصی تا پنج سال زندانی می‌کند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا