سرخط خبرهاسیاسی

گوترش خواستار توقف تخریب املاک فلسطینیان در کرانه باختری شد

دبیرکل سازمان ملل از مقامات اسرائیل خواست تخریب و مصادره املاک فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کنند.

میدل ایست نیوز: «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف تخریب املاک فلسطینیان در کرانه باختری توسط اسرائیل شد.

«استفان دوگاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک در واکنش به اقدام اسرائیل در تخریب املاک فلسطینیان در شهر «حمصة البقیع» گفت: دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تخریب املاک فلسطینیان در کرانه باختری شده است.

وی اشاره کرد که نمایندگان دفتر هماهنگی امور بشردوستانه و سازمان های غیردولتی و کشورهای عضو روز چهارشنبه برای ورود به حمصة البقیع تلاش کردند اما ارتش اسرائیل مانع از رسیدن آنها به محل در حین عملیات تخریب شد.

دوگاریک افزود که ورود هیچ کمکی مجاز نبود، تیم دفتر هماهنگی امور بشردوستانه وارد شده بود اما نیروهای اسرائیل خواستند که محل را ترک کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد که گوترش به شدت نگران تخریب املاک فلسطینیان در کرانه باختری است.

وی ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل مجددا از مقامات اسرائیل می خواهد که تخریب و مصادره املاک فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کنند.

به گفته دوگاریک، دبیرکل سازمان ملل معتقد است اقدامات این چنینی در تعارض با قوانین بین المللی است و فرصت برپایی کشور مستقل، یکپارچه و قابل حیات فلسطین را از بین می برد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا