سرخط خبرهاسیاسی

عمان: سومین کشور منطقه برای عادی سازی روابط با اسرائیل نخواهیم بود

وزیر امور خارجه عمان تاکید کرد عمان سومین کشور از کشورهای عضو شورای همکاری که با اسرائیل عادی سازی روابط می کند، نخواهد بود.

میدل ایست نیوز: «بدر بن حمد البوسعیدی»، وزیر امور خارجه عمان ضمن تکذیب عادی سازی روابط کشورش با اسرائیل، بر حمایت عمان از تحقق صلح در فلسطین تاکید کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، رئیس دستگاه دیپلماسی عمان گفت: عمان به اصل تحقق صلح عادلانه، فراگیر و پایدار بر اساس ایجاد دو کشور معتقد است و این تنها گزینه ای است که طرح عربی صلح و مشروعیت بین المللی بر آن تاکید دارد.

وی افزود: ما سومین کشور از کشورهای عضو شورای همکاری (امارات و بحرین عادی سازی روابط کرده اند) که با اسرائیل عادی سازی روابط می کند، نخواهیم بود، ما در کنار حقوق مشروع ملت فلسطین هستیم، به تصمیمات حاکمیتی آن کشورها احترام می گذاریم و انتظار احترام دیگران به تصمیمات حاکمیتی خود را نیز داریم.

وزیر خارجه عمان درباره سفر «هیثم بن طارق»، پادشاه عمان به عربستان و دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان گفت که شورای هماهنگی بین دو کشور در این نشست راه اندازی خواهد شد.

البوسعیدی اشاره کرد که این شورا چارچوبی برای بسیاری از توافقنامه هایی خواهد بود که دو کشور امضا خواهند کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عمان احتمال داد که روابط بین عمان و عربستان طی دوره آتی شاهد پیشرفته قابل ملاحظه ای باشد به خصوص با توجه به اینکه نخستین گذرگاه مرزی زمینی بین دو کشور افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عربستان و عمان در بسیاری از مسائل منطقه و در رأس آن قضیه یمن هماهنگی گسترده دارند، بر حمایت کشورش از طرح عربستان برای آتش بس در یمن و توافق ریاض و همچنین تلاش های نماینده بین المللی و نماینده امریکا در یمن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عمان در پایان وجود ابتکار برای حل بحران یمن و اقدام عمان برای ترتیب دادن گفت وگوی منطقه ای با تهران را تکذیب کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا