اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

با گذرنامه عراقی به چند کشور می توان بدون روادید سفر کرد؟

گذرنامه عراق در رتبه بندی گذرنامه های جهان از لحاظ قوی و موثر بودن برای دارندگان آن و امکان سفر بدون روادید به سایر کشورها در رتبه یکی مانده به آخر قرار دارد.

میدل ایست نیوز: گذرنامه عراق در رتبه بندی گذرنامه های جهان از لحاظ موثر و قوی بودن برای دارندگان آن، رتبه یکی مانده به آخر را کسب کرد و شهروندان عراقی می توانند با گذرنامه این کشور بدون روادید به 28 کشور سفر کنند.

بنابر اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت مشاور مهاجرت «Henley & Partners Co» گذرنامه ژاپن در رتبه نخست قوی ترین گذرنامه جهان قرار دارد و شهروندان آن می توانند بدون روادید به 193 کشور سفر کنند.

گذرنامه سنگاپور با امکان سفر بدون روادید به 192 کشور در رتبه دوم، کره جنوبی و آلمان با امکان سفر بدون روادید به 191 کشور در رتبه سوم و ایتالیا، فنلاند، اسپانیا و لوکزامبورگ با امکان سفر بدون روادید به 190 کشور در رتبه چهارم قرار دارد.

گذرنامه دانمارک و اتریش نیز با امکان سفر بدون روادید به 189 کشور در رتبه پنجم قوی ترین گذرنامه های جهان قرار دارد.

در بین کشورهای عربی نیز امارات در رتبه نخست و رتبه 15 جهانی با امکان سفر بدون روادید به 175 کشور، قطر در رتبه دوم کشورهای عربی و رتبه 59 جهانی، کویت در رتبه سوم عربی و 60 جهانی و بحرین در رتبه چهارم عربی و 68 جهانی قرار دارد.

افغانستان در رتبه پایانی این رتبه بندی با امکان سفر بدون روادید به 26 کشور و پس از آن عراق در رتبه یکی مانده به آخر با امکان سفر بدون روادید به 28 کشور قرار دارد.

این شرکت اظهار داشت که این شاخص شامل 199 گذرنامه مختلف و 227 مقصد مختلف سفر است، و خاطرنشان کرد که در رتبه بندی های ترکیبی محدودیت های سفر موقت ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا در نظر گرفته نشده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا