سرخط خبرهاسیاسی

هیات اسرائیلی برای بار سوم برای تکمیل مذاکرات غیر مستقیم با حماس به قاهره می‌رود

منابع آگاه مصری اعلام کردند هیات امنیتی بلندپایه اسرائیلی طی روزهای آتی برای بار سوم به منظور تکمیل مذاکرات غیر مستقیم با حماس به قاهره سفر خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه مصری اعلام کردند هیات امنیتی بلندپایه اسرائیلی طی روزهای آتی برای بار سوم به منظور تکمیل مذاکرات با حماس درباره تبادل اسرا و تثبیت آتش‌بس در غزه و دستیابی به توافق طولانی مدت در این باره به قاهره سفر خواهد کرد.

به گفته منابع مذکور، قرار است شورای امنیت اسرائیل طی چند روز آتی نشستی برای بررسی نتایج به دست آمده در دو دور مذاکرات غیر مستقیم با حماس در قاهره برگزار کند؛ مذاکراتی که بر سر فهرست اسرای فلسطینی که حماس خواهان آزادی آنهاست، اختلافاتی میان دو طرف وجود دارد.

منابع یاد شده درباره نگرانی‌ها از بروز درگیری‌های نظامی جدید در نوار غزه گفتند: بروز چنین درگیری‌هایی در مقطع کنونی بسیار بعید است و طرف اسرائیلی خطاب به مقامات مصری تاکید کرده اند که دستکم تا پایان سال جاری به سمت درگیری‌ نظامی حرکت نخواهند کرد در مقابل، طرف مصری نیز خطاب به اسرائیلی‌ها بر تضمین موضع گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس در پرهیز از هرگونه اقدامی که منجر به از سر گرفته شدن درگیری نظامی فراگیر و جدید شود، تاکید کرده است.

منابع آگاه مصری افزودند: حضور تیم‌های مهندسی مصر برای عملیات آواربرداری از مناطق ویران شده در نوار غزه و نیز آغاز عملیات نقشه‌برداری پروژه‌ها توسط شرکت‌های مصری به مثابه تضمینی برای عدم درگرفتن درگیری‌های نظامی فراگیر در نوار غزه است.

همچنین بخوانید:

تداوم محاصره سختگیرانه غزه؛ تلاش اسرائیل برای امتیازگیری در پرونده اسرا

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا