سرخط خبرهاسیاسی

دکل‌های انتقال برق از ایران به عراق در دیالی منفجر شدند

چند دکل در خط انتقال برق مرصاد از ایران به عراق در دیالی هدف دو انفجار قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی امروز دوشنبه از انفجار دکل های برق خط انتقال برق مرصاد از ایران در نزدیکی حمرین در استان دیالی خبر داد.

این منبع در گفت وگویی با «بغداد الیوم» گفت: دو انفجار در نزدیکی دکل های انتقال برق در خط انتقال برق مرصاد از ایران در دیالی رخ داد.

وی افزود که کادر وزارت برق به همراه نیروهای امنیتی برای بررسی خسارت و آغاز عملیات نگهداری و آماده سازی دکل های برق به محل اعزام شدند.

حمله به دکل های انتقال برق در مناطق شمال و شرق عراق، خسارت های زیادی برجای می گذارد و موجب قطعی برق برای چندین ساعت می شود.

این حملات به بحران جدیدی برای دولت عراق تبدیل شده است؛ دولتی که متعهد شده تلاش بسیاری برای تامین کافی برق در فصل تابستان کند فصلی که دمای هوا در آن به 50 درجه سانتیگراد می رسد.

معمولا حمله به دکل های فشار قوی انجام می شود که انرژی را از ایران از طریق دیالی به مرکز کشور و بغداد علاوه بر سایر برج ها در کرکوک و صلاح الدین در شمال کشور انتقال می دهند.

مقامات عراق تاکید دارند که گروه تروریستی داعش پشت این حملات است.

اخیرا نیروی مشترکی از ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و الحشد العشائری برای تامین امنیت خطوط انتقال برق و جلوگیری از حمله به آن تشکیل شده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا