سرخط خبرهاسیاسی

اعتصاب غذای یک فعال حقوق بشری در زندان بحرین

نهادهای حقوق بشری بین‌المللی و نهادهای مدافع حقوق روزنامه‌نگاران خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط عبدالجلیل السنکیس از زندان شده‌اند.

میدل ایست نیوز: مراکز حقوق بشری بحرینی خبر دادند که «عبدالجلیل السنکیس»، فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار محکوم به حبس ابد در بحرین، اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش مراکز حقوق بشری بحرینی السنکیس در اعتراض به رفتار اهانت‌آمیز افسر مسئول زندان جو، و ضبط کتابی پژوهشی که به مدت 4 سال روی آن کار کرده بوده و ممنوع کردن تماس‌های وی با خارج از زندان برای تأمین نیازهای فوری اعتصاب غذا کرده است.

نهادهای حقوق بشری بین‌المللی و نهادهای مدافع حقوق روزنامه‌نگاران خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط السنکیس از زندان شده‌اند.

این فعال بحرینی دچار فلج اطفال و کم‌خونی شدید و تنگی نفس است و مدت طولانی زندان وضعیت سلامت او را وخیم‌تر کرده، به خصوص که زندان جو از ماه مارس به علت کوتاهی مسئولان زندان شاهد شیوع شدید ویروس کرونا بوده است.

السنکیس پیش از این در 21 مارس 2015 نیز در اعتراض به سیاست دولت بحرین در برخورد دسته‌جمعی با شهروندان و رفتارهای اهانت‌آمیز مسئولان زندان و شکنجه اعتصاب غذا کرده بود.

عبدالجلیل السنکیس، چهره آکادمیک و فعال حقوق بشر و وبلاگ‌نویس معروف بحرینی است که در سال 2011 به علت مشارکت در تظاهرات سراسری بحرین با مطالبه بهبود شرایط سیاسی و اجتماعی بازداشت و به حبس ابد محکوم کرد.

«هبة مرایف»، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل از حکومت بحرین خواست که السنکیس و دیگر زندانیان سیاسی بحرینی را که به علت به کارگیری حق خود در آزادی بیان و تجمع زندانی شده‌اند بدون قید و شرط و فورا آزاد کند.

«پل سکریون»، عضو مجلس اعیان بریتانیا، نیز با انتشار توئیتی تأکید کرد که السنکیس چهره‌ای آکادمیک و مهندس و مدافع حقوق بشر است که بیش از یک دهه ظالمانه در زندان به سر می‌برد.

او از دولت بریتانیا خواست که دربرابر شرایطی که السنکیس را وادار به اعتصاب غذا کرده سکوت اختیار نکند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا