سیاسی

توافق اتحادیه اروپا درباره سازوکار حقوقی تحریم سران سیاسی لبنان

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، نیز تأکید کرد که سران اتحادیه اروپا بر تحریم مقامات سیاسی لبنان اتفاق نظر دارند.

میدل ایست نیوز: اعضای اتحادیه اروپا با تحریم سران سیاسی لبنان به منظور تحت فشار قرار دادن آنها برای تشکیل دولت جدید موافقت کردند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در پایان نشست ماهانه خود در بروکسل ضمن تأکید بر ضرورت تشکیل دولت در لبنان خبر دادند که تا پیش از پایان ماه جاری میلادی سازوکار حقوقی وضع تحریم علیه برخی مقامات سیاسی لبنان که مسئول بحران سیاسی کنونی در این کشور هستند تعیین خواهد شد.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، نیز تأکید کرد که سران اتحادیه اروپا بر تحریم مقامات سیاسی لبنان اتفاق نظر دارند و افزود که هدف از این تحریم‌ها واداشتن این مقامات به تشکیل دولت و رسیدن به ثبات در لبنان است.

او گفت که لبنان حدود 10 ماه است که در وضعیت خودویرانگری به سر می‌برد و مردم در شرایط بحرانی زندگی می‌کنند و لازم است که به صورت فوری اقدامی صورت بگیرد.

ازسوی دیگر، خانواده‌های قربانیان حادثه انفجار بندر بیروت در برابر منزل مسکونی «نهاد المشنوق»، وزیر سابق، و «غازی زعیتر»، وزیر سابق و نماینده کنونی مجلس، در بیروت تجمع کرده و علیه آنها اعتراض سر دادند.

پیش از این دادستان لبنان در نامه‌ای رسمی به مجلس لبنان خواستار رفع مصونیت پارلمانی از این دو مقام برای بازپرسی‌شان در پرونده انفجار بندر بیروت شده بود.

دادستان لبنان همچنین درخواست کرده بود که با بازپرسی از سرتیپ «طونی صلیبا»، فرمانده دستگاه امنیت حکومتی، و نیز سرتیپ «عباس ابراهیم»، رئیس دستگاه امنیت عمومی، موافقت کند. وزیر کشور لبنان با این دو مورد مخالفت کرده است.

ازسوی دیگر، «زینه عکر»، وزیر دفاع و سرپرست وزارت خارجه در دولت مستعفی لبنان، در دیدار با سفرای امریکا و فرانسه تأکید کرد که کمک‌های انسان‌دوستانه به لبنان باید در چارچوب‌های درست و به صورت شفاف ارائه شود.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا