سرخط خبرهاسیاسی

درگیری در تجمع خانواده های قربانیان انفجار بندر بیروت دربرابر خانه وزیر کشور لبنان

تجمع ده‌ها نفر از خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت دربرابر منزل مسکونی «محمد فهمی» وزیر کشور، به تنش و درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد.

میدل ایست نیوز: تجمع ده‌ها نفر از خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت دربرابر منزل مسکونی «محمد فهمی» وزیر کشور، به تنش و درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد.

به گزارش «النهار»، تجمع‌کنندگان وزیر کشور دولت پیشبرد امور را به کارشکنی در روند تحقیقات درباره حادثه انفجار بندر بیروت متهم و تأکید می‌کنند که دخالت‌های سیاسی باعث شده که در این پرونده پیشرفتی حاصل نشود.

هفته گذشته دادستان لبنان خواستار رفع مصونیت از چند مقام ازجمله سرتیپ «عباس ابراهیم»، رئیس دستگاه امنیت عمومی لبنان، و سرتیپ «طونی صلیبا»، فرمانده دستگاه امنیت حکومتی، شده بود که با مخالفت وزیر کشور مواجه شد.

معترضان در برابر منزل فهمی تابوت حمل کردند و گفتند که تصمیم وی به معنای دفن دوباره بستگانشان که قربانیان این حادثه بودند است.

در ژوئن گذشته بیش از 50 نهاد ازجمله سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر از سازمان ملل متحد خواستند که کمیته‌ای بین‌المللی برای تحقیقات درباره این حادثه تشکیل دهد.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا