سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی العبادی و بارزانی درباره چالش‌های کنونی عراق و پرونده انتخابات

العبادی در سفر به اربیل با رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و درباره چالش‌های کنونی و پرونده انتخابات با وی گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف النصر و رئیس شورای رهبری ائتلاف گروه‌های دولت ملی در سفر به اربیل با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار و درباره چالش‌های کنونی و پرونده انتخابات با وی گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره شماری از پرونده‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی و دیدگاه‌ها درباره حل مشکلات باقی مانده گفت‌وگو و بر اهمیت تداوم مذاکرات میان گروه‌های سیاسی و اجتماعی برای عبور کردن از چالش‌های کنونی تاکید کردند.

العبادی و بارزانی در ادامه درخصوص پرونده انتخابات زودهنگام پارلمانی و اهمیت فراهم‌سازی فضایی سالم از سوی قوه مجریه و مقننه و کمیساریای عالی انتخابات برای برگزاری آن در زمان مقرر رایزنی کردند تا این انتخابات مقدمه‌ای برای ورود به مرحله‌ای تازه از ثبات و تامین خواست شهروندان در داشتن زندگی عزتمندانه باشد.

دو طرف در پایان تاکید کردند عراق قادر به ورود به مرحله‌ای جدید از همکاری و کنار نهادن اختلافات و گام برداشتن در مسیر عبور از چالش‌های پیش روی است به طوری که همکاری انجام شده در مرحله پیروزی بر تروریسم و اتحاد همگان برای نجات کشور و در ادامه پیروزی بزرگ بر تروریسم، تجربه‌ای موفق به شمار می‌رود که کشور را نجات داد و همه جهان از آن تقدیر و تمجید کردند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا