سیاسی

وزارت خارجه عراق: شیخ الازهر در آینده بسیار نزدیک به عراق سفر می کند

سفیر عراق در بغداد و نماینده دائم عراق در اتحادیه عرب، امروز با شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر، دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «شیخ احمد الطیب» شیخ الازهر خبر داد که در «آینده بسیار نزدیک» به عراق سفر خواهد کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق «احمد الدلیمی»، سفیر عراق در بغداد و نماینده دائم عراق در اتحادیه عرب، امروز (چهارشنبه 14 ژوئیه) با شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر، دیدار کرد.

الطیب در این دیدار موفقیت عراق در شکست دادن تروریسم و پشت سر گذاشتن بسیاری از چالش‌ها و گام‌هایی که برای بازیابی جایگاه شایسته خود در سطح جهان عرب برمی‌دارد را رکن اساسی در امنیت جهان عرب دانست و تأکید کرد که الازهر دربرابر چالش‌هایی که وحدت و امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کند در کنار ملت عراق می‌ایستد.

سفیر عراق نیز تأکید کرد که این کشور در جنگ خود با تروریسم نیازمند کمک‌های الازهر است و افزود که صدای الازهر به گوش ملت عراق و همه مسلمانان جهان می‌رسد چون صدای حکمت و عقلانیت و اعتدال و نشان‌دهنده گوهر واقعی اسلام است.

او گفت که دولت عراق برای تقویت یکپارچگی ملت عراق و برقراری بهترین روابط با کشورهای عربی و کشورهای همسایه و برای مبارزه با فقر و بی‌سوادی و عقب‌ماندگی و تحقق شکوفایی اقتصادی و بازسازی کشور تلاش می‌کند و با وجود همه دشواری‌ها در مسیر درست گام برمی‌دارد.

در پایان این دیدار شیخ الازهر تأکید کرد که در پاسخ به دعوت‌های رسمی مقامات عراقی در آینده بسیار نزدیک به عراق سفر خواهد کرد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا