سرخط خبرهاسیاسی

سانا: امریکا نفت سرقتی از حسکه سوریه را به عراق انتقال داد

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که ارتش آمریکا از پایگاه خراب الجیر کانتینرهای حامل نفت به سرقت برده شده سوریه را از طریق گذرگاه الولید به سمت عراق انتقال داد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که ارتش آمریکا از پایگاه خراب الجیر در حومه حسکه 70 خودرو را خارج کرد که در بین آنها، کانتینرهای حامل نفت به سرقت برده شده سوریه بود و آنها را از طریق گذرگاه الولید به سمت عراق انتقال داد.

منابع محلی از روستای السویدیه در حومه الیعربیه در مصاحبه با سانا اعلام کردند، کاروانی متشکل از 44 نفت کش و کانتینر حامل نفت به سرقت رفته سوریه و تعدادی خودروی زرهی از پایگاه خراب الجیر در منطقه المالکیه واقع در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق خارج شده و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولدی به سمت شمال عراق انتقال داده شدند.

منابع یاد شده اظهار داشتند، نیروهای آمریکایی همچنین شب گذشته کاروانی متشکل از 26 خودرو را از همان منطقه خارج کردند که در این کاروان، کامیون ها و نیز کانتینرهای حامل نفت سرقتی وجود داشت که آن نیز به سمت اراضی عراق انتقال یافت.

نیروهای امریکایی در یازدهم ماه جاری نیز 24 کامیون حامل گندم سرقتی سوریه را به صورت غیر قانونی به شمال عراق انتقال دادند.

منبع
سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا