سرخط خبرهاسیاسی

«فواد حسین» در دیدار با مسئول اروپایی: از بازگشت داوطلبانه شهروندان به عراق حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه عراق در دیدار ویدئوکنفرانسی با کمیسار امور داخلی اتحادیه اروپا درباره اوضاع مهاجران عراقی و پناهجویان به اتحادیه اروپا رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در دیدار ویدئوکنفرانسی با «ایلفا جوهانسون»، کمیسار امور داخلی اتحادیه اروپا درباره اوضاع مهاجران عراقی و پناهجویان به اتحادیه اروپا رایزنی کرد.

فواد حسین گفت: مهاجران نیازمند اهتمام اتحادیه اروپا و کمک به آنها برای کاهش درد و رنج‌هایشان و ایجاد سازوکار مشترک درخصوص پناهجویان در کشورهای اروپایی هستند که تصمیم به بازگشت از اتحادیه اروپا گرفته اند.

وزیر امور خارجه عراق افزود: پدیده مهاجرت و آوارگی که کشورهای جهان هر از گاهی شاهد آن هستند غالبا به دلیل چالش‌های امنیتی و بی ثباتی است.

وی با تمجید از کشورهایی که از مهاجران عراقی میزبانی کردند، گفت: این، اقدامی انسانی است و قانون اساسی عراق بر آزادی تردد و سفر شهروندان عراقی تصریح دارد.

فواد حسین در ادامه بر لزوم تامین نیازهای پناهندگان عراقی تاکید کرد و گفت: عراق از بازگشت داوطلبانه شهروندان مایل به بازگشت به کشور حمایت می‌کند و با بازگشت اجباری مخالف است.

از سوی دیگر، جوهانسون ضمن تسلیت به دولت و مردم عراق به دلیل حادثه بیمارستان امام حسین (ع) در الناصریه، تاکید کرد: کمیساریای اتحادیه اروپا موافق بازگشت داوطلبانه است و به بازگشت مهاجران و ادغام آنها در جامعه‌ کمک خواهد کرد.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا