سرخط خبرهاسیاسی

ائتلاف بین المللی: در دو روز گذشته هیچ عملیات هوایی نداشته ایم

ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی ایالات متحده گزارش‌های منتشرشده درباره حمله هوایی این ائتلاف به نقاطی در مرز عراق و سوریه را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی ایالات متحده گزارش‌های منتشرشده درباره حمله هوایی این ائتلاف به نقاطی در مرز عراق و سوریه را تکذیب کرد.

«واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف، به پایگاه امریکایی «الحره» گفت که این نیروها در روزهای شنبه و یکشنبه هیچ نوع حمله هوایی در مناطق عملیات خود نداشته‌اند.

پیش از این برخی رسانه‌های عراقی و منطقه‌ای از حمله به یک خودرو نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه خبر داده بودند.

«قاسم مصلح»، فرمانده عملیات الحشد الشعبی در الانبار عراق هم روز گذشته بروز هر گونه حادثه‌ای برای نیروهای حشد در مرز عراق و سوریه را رد کرد.

مصلح اظهار داشت: حوزه استحفاظی عملیات الانبار الحشد الشعبی کاملا ایمن است و هیچگونه حادثه‌ای برای نیروهای حاضر در مرز عراق و سوریه و درون مرزهای عراق بر خلاف شایعات روی نداده است.

مصلح گفت: نیروهای ما به انجام مسئولیت خود در کنترل مرزها و تعقیب تروریست‌ها و صیانت از تاسیسات و خطوط انتقال برق با هماهنگی عالی فرماندهی عملیات مشترک در حوزه استحفاظی خود ادامه می دهند.

با وجود این، «علی المظفر»، معاون ستاد عملیات حشد در شرق انبار تأکید کرد که چنین حمله‌ای نه در خاک عراق که در منطقه البوکمال سوریه رخ داده و در آن یک خودرو حامل مواد خوراکی هدف قرار گرفته است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز تأکید کرد که یک پهپاد امریکایی یک کامیون حامل مواد غذایی را در روستای سویعیه در حومه دیرالزور هدف قرار داده که تلفاتی در پی نداشته است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا