سرخط خبرهاسیاسی

تاکید عبدالفتاح السیسی بر عزم مصر برای تقویت توسعه پایدار با عراق

رئیس جمهوری مصر در گفت وگویی با نخست وزیر عراق ضمن تبریک عید قربان بر عزم و اراده مصر برای تقویت پیوندهای برادری، دوستی و توسعه پایدار با عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر در تماسی تلفنی با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، عید سعید قربان را به وی تبریک گفت.

دو طرف در این مکالمه، تداوم پیشرفت و شکوفایی دو ملت عراق و مصر و پیشروی در مسیر تحکیم پیوندهای همکاری دوجانبه و هماهنگی مشترک درخصوص مسائل دارای اهمیت مشترک را آرزو کردند.

الکاظمی در این گفت وگو نسبت به همکاری دوجانبه بیشتر با جمهوری مصر در جهت هرآنچه که امنیت و ثبات منطقه را تقویت و با چالش های کنونی ملت های منطقه مقابله می کند، ابراز امیدواری کرد.

از طرفی دیگر رئیس جمهوری مصر نیز بر عزم و اراده مصر در تقویت پیوندهای برادری و دوستی و توسعه پایدار با عراق و پیشروی در جهت هماهنگی مواضع دوجانبه در راستای منافع دو ملت برادر و حمایت از تلاش های دولت عراق در تثبیت صلح و امنیت منطقه تاکید کرد.

پیش از این نیز «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی، در تماسی تلفنی با الکاظمی ضمن تبریک عید قربان، روابط دوجانبه بین عراق و امارات را بررسی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا