سرخط خبرهاسیاسی

بارزانی و پوتین جنایت تروریستی انفجار در شهرک صدر را به شدت محکوم کردند

رهبر حزب دموکرات کردستان و رئیس جمهور روسیه، اقدام تروریستی انجام شده در شهرک صدر بغداد را به شدت محکوم کردند.

میدل ایست نیوز: «مسعود بارزانی»، رهبر حزب دموکرات کردستان امروز سه شنبه انفجار تروریستی روز گذشته در شهرک صدر بغداد را که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان غیرنظامی بی گناه شد، به شدت محکوم کرد.

وی در بیانیه ای گفت: این جنایت دلیلی بر نبود وجدان و انسانیت در نزد تروریست هایی است که در روز عرفه که مردم آماده استقبال از عید قربان می شدند، با چنین جنایت فجیعی، آنان را مصیبت زده کردند.

بارزانی افزود: این ها دشمنان دین، انسانیت و مقدسات هستند و بسیار از ارزش ها فاصله دارند، باید بهای جنایتشان را بپردازند.

رهبر حزب دموکرات کردستان این فاجعه غم انگیز را به خانواده و نزدیکان قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

از طرفی دیگر «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه نیز با ارسال پیامی به «برهم صالح»، همتای عراقی خود، شهادت شهروندان عراقی در این جنایت را تسلیت گفت.

پوتین گفت: به شدت این جنایت مفتضحانه را محکوم می کنیم و امیدواریم ترتیب دهندگان و عاملان آن به سزای اعمالشان که شایسته آن هستند، برسند.

رئیس جمهور روسیه ضمن تاکید مجدد بر آمادگی کشورش برای تقویت همکاری با عراق در زمینه مبارزه با همه مظاهر تروریسم، از همتای عراقی خود خواست همدردی و تسلیت وی را به خانواده های قربانیان ابلاغ کند.

در انفجار تروریستی که شب گذشته در شهرک صدر بغداد رخ داد دست کم 20 تن به شهادت رسیده و حدود 40 تن زخمی شدند. رسانه های رسمی عراق آمار دقیق تلفات را اعلام نکرده اند.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای در رسانه های خود مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت.

منبع
شفق نیوزروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا