سرخط خبرهاسیاسی

شاه اردن در دیدار با بایدن: کشورهای منطقه آماده بر عهده گرفتن مسئولیت بیشتر در منطقه هستند

رئیس جمهوری امریکا در دیدار ملک «عبدالله دوم»، شاه اردن، در کاه سفید بر حمایت کامل خود از راه حل دو کشوری در سرزمین‌های فلسطینی تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، در دیدار ملک «عبدالله دوم»، شاه اردن، در کاخ سفید بر حمایت کامل خود از راه حل دو کشوری در سرزمین‌های فلسطینی تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی کاخ سفید در این دیدار فرصت‌های تقویت صلح و ثبات در خاورمیانه بررسی شد و بایدن تأکید کرد که واشنگتن همواره در کنار اردن خواهد ایستاد و به تقویت همکاری با اردن ادامه خواهد داد.

بایدن در این دیدار شاه اردن را «دوست عزیز و صادق» امریکا خواند و در حضور خبرنگاران از «نقش فعال وی در خاورمیانه که منطقه‌ای پر از دشواری است» قدردانی کرد.

او در این دیدار گفت که آشنایی و رابطه‌اش با اردن به دهه‌ها قبل و زمان سناتور بودنش برمی‌گردد.

دربار اردن نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره این دیدار تأکید کرد که طرفین بر ضرورت تلاش برای احیای مذاکرات جدی و اثرگذار میان فلسطینیان و اسرائیل برای تحقق صلح فراگیر براساس راه حل دو کشوری تأکید کرده‌اند.

این بیانیه افزوده که ملک عبدالله بر ضرورت حفاظت از وضعیت تاریخی و حقوقی برقرار در بیت‌المقدس و به‌خصوص مسجد الاقصی تأکید کرده است.

براساس این بیانیه شاه اردن با رئیس جمهوری امریکا درباره چالش‌هایی که اردن در مسیر تحقق ثبات در خاورمیانه با آنها مواجه است گفت‌وگو و تأکید کرده که اردن و دیگر کشورهای متحد امریکا در منطقه «آماده بر عهده گرفتن مسئولیت بیشتر در قبال مسائل منطقه» هستند.

او همچنین از دولت امریکا بابت اهدای 500 هزار دوز واکسن کرونا به اردن قدردانی کرد.

شاه اردن نخستین مقام خاورمیانه است که با جو بایدن پس از انتخابش به ریاست جمهوری دیدار می‌کند.

قرار است «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، به عنوان دومین مقام از خاورمیانه روز 26 ژوئیه در کاخ سفید با بایدن دیدار کند.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا