سرخط خبرهاسیاسی

ابطال کارت عضویت اعضای دستگاه مبارزه با تروریسم کردستان به دستور طالبانی

در پی دستیابی عده ای به کارت های شناسایی دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان، رئیس اتحادیه میهنی کردستان دستور ابطال تمامی آنها را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: «بافل طالبانی»، رئیس اتحادیه میهنی کردستان امروز پنجشنبه اعلام کرد که کارت شناسایی همه نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان ابطال می شود.

وی با اعلام این تصمیم اشاره کرد که اراضی، خودرو و سلاح نیز از تمامی کسانی که عضويتشان در دستگاه مبارزه با تروریسم قانونی نبوده، باز پس گرفته می شود.

دفتر طالبانی در بیانیه ای گفت: تمامی کارت های شناسایی نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم از اعتبار ساقط است و به زودی همه آنها جمع می شود.

بیانیه مذکور افزود: همه کسانی که به صورت غیرقانونی به کارت شناسایی نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان دست یافتند، مجازات خواهند شد.

دفتر رئیس اتحادیه میهنی کردستان در ادامه اشاره کرد که پس از ابطال کارت های شناسایی سابق، کارت های شناسایی جدید با طراحی جدید برای نیروهای مبارزه با تروریسم صادر می شود.

قرار است اراضی، خودروها و اسلحه از هر شخصی که به صورت قانونی عضو دستگاه مبارزه با تروریسم نبوده باز پس گرفته شود و در صورت مخالفت با این تصمیم، دستگاه قضایی اقلیم وارد عمل خواهد شد.

بنا به گفته منابعی در حزب اتحادیه میهنی کردستان، بیش از 12 هزار نفر طی دوره گذشته کارت شناسایی دستگاه مبارزه با تروریسم را دریافت و از آن به صورت غیرقانونی استفاده کردند.

این تغییرات در پی انحصار ریاست اتحادیه میهنی به بافل طالبانی و کنار گذاشته شدن لاهور شیخ جنکی از ریاست مشترک است.

دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان از نهادهای وابسته به لاهور شیخ جنکی است.

منبع
عین العراق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا