اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

عراق در صادرات نفت به امریکا از عربستان پیشی گرفت

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد صادرات نفت عراق به امریکا به 480 هزار بشکه در روز افزایش یافته و از عربستان پیشی گرفته است.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد صادرات نفت عراق به امریکا به 480 هزار بشکه در روز افزایش یافته و از عربستان پیشی گرفته است.

اداره اطلاعات انرژی امریکا در گزارشی تصریح کرد: میانگین واردات امریکا از نفت خام در هفته گذشته از 9 کشور به 6 میلیون و 101 هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به هفته گذشته 948 هزار بشکه افزایش داشته است.

در ادامه این گزارش آمده است، امریکا در هفته گذشته 480هزار بشکه نفت در روز از عراق وارد کرده است که نسبت به هفته گذشته (182 هزار بشکه در روز) 298 هزار بشکه افزایش داشته است.

در این گزارش ذکر شده است که بیشتر واردات نفت امریکا در هفت گذشته از کانادا و به مقدار 3.611 میلیون بشکه در روز بوده و مکزیک با 797 هزار بشکه در رتبه دوم، عربستان بت 359 هزار بشکه در جایگاه سوم و روسیه با 306 هزار بشکه نفت در روز در مرتبه چهارم بیشترین صادرکنندگان نفت به امریکا قرار دارد.

در پایان گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده است که این کشور 195 هزار بشکه از نیجریه، 171 هزار بشکه از اکوادور، 144 هزار بشکه از کولومبیا و 144 هزار بشکه از برزیل واردات داشته است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا