اقتصادیسرخط خبرها

سقوط آزاد قیمت ارز در لبنان با شدت گرفتن احتمال نخست وزیری «نجیب میقاتی»

قیمت هر دلار که در پی اعلام انصراف سعد الحریری از نخست‌وزیری از مرز 23 هزار لیره لبنان گذشته بود، امروز 16 هزار لیره معامله شد.

میدل ایست نیوز: همزمان با آغاز مشورت‌های پارلمانی که لازمه معرفی نخست‌وزیر جدید از مجلس به رئیس جمهوری است، قیمت دلار در بازار آزاد لبنان شاهد سقوطی چشمگیر بود.

به گزارش «العربی الجدید»، قیمت هر دلار که با اعلام انصراف سعد الحریری از نخست‌وزیری از مرز 23 هزار لیره لبنان گذشته بود، امروز (دوشنبه 26 ژوئیه) 16 هزار لیره معامله شد.

کارشناسان اقتصادی، علاوه بر مسائل روانی، اقدام مردم برای فروش دلارهایشان با قیمت بالا از بیم کاهش قیمت‌ها را عامل اصلی این کاهش قیمت دانسته‌اند.

به نظر می‌آید که همه چیز برای معرفی «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر اسبق لبنان، برای تشکیل کابینه فراهم شده است و او 60 رأی مجلس را به دست خواهد آورد.

به گزارش «روسیا الیوم» پیش از ظهر امروز فراکسیون المستقبل و نیز حزب الله و حزب مرده و حزب جنبلاط حمایت خود از میقاتی را اعلام کردند.

سعد الحریری با انتشار توئیتی نوشت که براساس «مسیری که روز گذشته با هم به توافق رسیدیم» از وی حمایت می‌کند و افزود که نباید بابت چیزهای پیش‌پاافتاده کشور را به تعطیلی کشاند.

یک منبع سیاسی بلندپایه به «رویترز» گفت که اکثر تشکل‌های سیاسی اصلی لبنان با واگذاری مأموریت تشکیل کابینه به میقاتی موافق‌اند.

روز یکشنبه باشگاه نخست‌وزیران سابق لبنان اعلام کرد که از انتخاب میقاتی برای تشکیل دولت لبنان حمایت می‌کند.

قرار است «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان، امروز (دوشنبه 26 ژوئیه) با سران فراکسیون‌های مجلس دیدار و موضوع معرفی نامزد جدید را بررسی کند.

نجیب میقاتی میلیاردر لبنانی است که نام وی در فهرست ثروتمندترین افراد جهان دیده می‌شود، هرچند نام او با شبهات فساد نیز همراه است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا