سرخط خبرهاسیاسی

«نجیب میقاتی» آماده بر عهده گرفتن نخست وزیری لبنان می شود

یک منبع سیاسی بلندپایه به «رویترز» گفت که اکثر تشکل‌های سیاسی اصلی لبنان با واگذاری مأموریت تشکیل کابینه به میقاتی موافق‌اند.

میدل ایست نیوز: منابع سیاسی لبنانی خبر دادند که «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر اسبق و فعال اقتصادی لبنانی، خود را برای دریافت حکم مأموریت تشکیل کابینه آماده می‌کند.

یک منبع سیاسی بلندپایه به «رویترز» گفت که اکثر تشکل‌های سیاسی اصلی لبنان با واگذاری مأموریت تشکیل کابینه به میقاتی موافق‌اند.

روز یکشنبه باشگاه نخست‌وزیران سابق لبنان اعلام کرد که از انتخاب میقاتی برای تشکیل دولت لبنان حمایت می‌کند.

قرار است «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان، امروز (دوشنبه 26 ژوئیه) با سران فراکسیون‌های مجلس دیدار و موضوع معرفی نامزد جدید را بررسی کند.

پیش از این «سعد الحریری» بعد از حدود 10 ماه از دریافت مسئولیت تشکیل کابینه به علت اختلافات شدید با رئیس جمهوری لبنان از این مسئولیت انصراف داد.

در حالی که چیزی تا سالروز انفجار بندر بیروت و یک سالگی استعفای دولت «حسان دیاب» نمانده، نیروهای سیاسی لبنان هنوز نتوانسته‌اند با غلبه بر اختلافات سیاسی دولت تازه‌ای در این کشور تشکیل دهند.

کشورهای خارجی هرگونه کمک به لبنان برای حل بحران اقتصادی بی سابقه این کشور را مشروط به تشکیل دولتی با مسئولیت‌های خاص در لبنان کرده‌اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا