سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی پیشمرگه و ائتلاف بین المللی درباره نگرانی‌ها از تحرکات داعش

وزیر پیشمرگه در دیدار با مسئولان ائتلاف بین المللی بر لزوم تداوم کمک و حمایت لجستیکی و نظامی امریکا تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزیر امور پیشمرگه اقلیم کردستان عراق با مسئولان ائتلاف بین المللی درباره نگرانی ها از تحرکات داعش و هماهنگی بین اربیل و بغداد گفت وگو کرد.

«شورش اسماعیل»، وزیر امور پیشمرگه در دولت اقلیم کردستان با «هانن» مسئول دفتر هماهنگی امنیتی امریکا در بغداد و «داگلاس»، مسئول دفتر امنیتی امریکا در اربیل و هیئت همراهشان دیدار کرد.

در این دیدار که «سربست لزکین»، قائم مقام وزیر پیشمرگه، «جبار یاور»، دبیر کل وزارت پیشمرگه، «جمال محمد»، رئیس ستاد نیروهای پیشمرگه و افسران بلندپایه وزارت پیشمرگه حضور داشتند، درباره نگرانی ها از تحرکات داعش و حملات آنها در منطقه و تحکیم روابط بین نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق گفت وگو شد.

اهمیت کار مرکز هماهنگی امنیتی مشترک بین وزارت پیشمرگه و وزارت دفاع برای حفظ امنیت و ثبات منطقه از دیگر محورهای گفت وگو در این دیدار بود.

در این نشست بر تحکیم روابط و ارتقای آن به سطوح بالاتر تاکید شد.

دو طرف همچنین درباره فرآیند انجام اصلاحات درون وزارت پیشمرگه گفت وگو کردند و مستشاران نظامی نیز گفتند که گام های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

وزیر امور پیشمرگه اقلیم کردستان در پایان بر کمک ها و حمایت لجستیکی و نظامی امریکا تاکید و آرزو کرد که این حمایت و هماهنگی ادامه داشته باشد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا