اقتصادیخبر اولسیاسی

الکاظمی: عراق با جدیت در پی افزایش سرمایه گذاری کشورهای غربی و به خصوص امریکاست

نخست‌وزیر عراق در ادامه سفر خود به امریکا با مدیر کل بانک جهانی و با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی امریکا جداگانه ملاقات کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، در ادامه سفر خود به امریکا با مدیر کل بانک جهانی و با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی امریکا جداگانه ملاقات کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر الکاظمی، وی در دیدار «دیوید مالباس»، مدیر کل بانک جهانی، در محل اقامت خود در واشنگتن همکاری‌های عراق و بانک جهانی در اجرای اصلاحات اداری و مبارزه با فساد و تقویت نهادهای مالی عراق و اصلاح نظام بانکی کشور را بررسی کرد.

در این دیدار همکاری‌ها در عرصه تقویت زیرساخت‌های عراق در بخش آب و فرودگاه‌ها و گاز طبیعی و پروژه‌های انرژی پاک به خصوص انرژی خورشیدی بررسی شد و الکاظمی بر اهمیت افزایش همکاری‌ها با بانک جهانی و تسریع در پرداخت وام یک میلیارد دلاری بانک جهانی به عراق در پروژه‌های آماده اجرا تأکید کرد.

پروژه های مسکن عراق و سرمایه‌گذاری بانک جهانی و شرکت‌های امریکایی و دیگر شرکت‌ها در این پروژه‌ها از دیگر موضوعات مورد بحث الکاظمی با مدیر کل بانک جهانی بود.

نخست وزیر عراق در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی امریکا نیز با اشاره به اقدامات دولتش در اجرای اصلاحات واقعی در عرصه اقتصادی و تلاش برای بهبود زیرساخت‌های کشور ازطریق جذب سرمایه بخش خصوصی از مذاکرات عراق با شرکت‌های بزرگ جهانی برای تأمین 7500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی طی دو سال آینده خبر داد.

الکاظمی همچنین پروژه مسکن و ارائه وام مسکن ازجانب بانک‌های دولتی را عامل مهم در راه‌اندازی بسیاری پروژه‌های راکد در عراق دانست و تأکید کرد که دولتش در مدتی نسبتا کوتاه گام‌های بزرگی در بخش سرمایه‌گذاری برداشته و کارهای بزرگ در بخش نفت و انرژی به‌خصوص انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شده است.

او گفت که عراق با جدیت در پی افزایش سرمایه‌گذاری غربی و به خصوص امریکایی به جای سرمایه‌گذاری دیگر طرف‌هاست و خواستار همکاری شرکت‌های غربی در این باره شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا