اقتصادیسرخط خبرها

اردن به دنبال افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف در 2022

دولت اردن قصد دارد از سال 2022 تعرفه برق مشترکین پر مصرف که در ماه بیش از 600 کیلووات برق مصرف می کنند را افزایش دهد.

میدل ایست نیوز: «هاله زواتی»، وزیر انرژی و منابع معدنی اردن با اشاره به افزایش قیمت برق از سال 2022 گفت: بخش خانگی که بیش از 600 کیلووات برق در ماه مصرف می کند، از ابتدای سال 2022 مشمول تعرفه جدید برق خواهد شد.

وی در نشستی در پارلمان با دو کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری و انرژی و منابع معدنی گفت: احتمال افزایش تعرفه برق برای کسانی که بیش از 600 کیلووات مصرف می کنند وجود دارد، به گونه ای که بین 1.5 تا 10 دینار به قبض برق آنها اضافه می شود.

زواتی در ادامه افزود: از اولویت های بررسی تعرفه برق، کاهش هزینه برق برای بخش های بدون تاثیر بر بخش برق منازل به خصوص افراد کم درآمد و دارای درآمد محدود است.

وزیر انرژی اردن با اشاره به اینکه 93 درصد منازل در اردن کمتر از 600 کیلووات برق در ماه مصرف می کنند، تصریح کرد که اصلاح تعرفه برق شامل منازلی که بین 160 الی 600 کیلووات در ماه مصرف می کنند، نمی شود.

برق اردن به دلیل انباشت بدهی های شرکت ملی برق که به 18.7 میلیارد دلار رسیده، 20 درصد از بدهی های عمومی این کشور را تشکیل می دهد.

طی سال های گذشته، حرکت کند اقتصادی، عدم تعادل در قیمت گذاری برق، کاهش سطح صادرات و کاهش مصرف صنعتی برق، منجر به افزایش مصرف برق مازاد شده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا