سرخط خبرهاسیاسی

فرمانده قسد: همه مناطق اشغالی سوریه را از ترکیه پس‌ می‌گیریم/ موافق گفت‌وگو با دولت سوریه و توافق سیاسی هستیم

فرمانده نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه تهدید کرد همه مناطق اشغالی توسط ارتش ترکیه را بازپس خواهیم گرفت.

میدل ایست نیوز: «مظلوم عبدی»، فرمانده نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) تهدید کرد همه مناطق اشغالی توسط ارتش ترکیه را بازپس خواهیم گرفت.

عبدی در نشست سالانه شوراهای نظامی که قسد هر ساله در شهر الحسکه با حضور ائتلاف بین‌المللی برگزار می شود، گفت: گروه تروریستی داعش هنوز خطر بزرگی برای همه جهان است.

وی تصریح کرد: ما با شرکای‌مان در ائتلاف بین‌المللی به مبارزه خود با گروه‌های تروریستی ادامه خواهیم داد، تحقق شکست نهایی داعش مستلزم حمایت از طرح‌های اداره خودگردان کُرد است.

عبدی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا برای رساندن کمک‌های انسانی به شمال شرق سوریه، مسیرها و جاده‌ها را باز کنند، وی همچنین نیروهای ترکیه‌ای را به تداوم حملات روزانه به مناطق امن متهم کرد.

فرمانده نیروهای قسد با بیان اینکه ما به هماهنگی با نیروهای روسی برای کاهش تنش در مرزهای شمالی ادامه خواهیم داد، اظهار داشت: ما موافق گفت‌وگو با سوریه و حل مشکلات‌مان با دولت مرکزی و دستیابی به توافق سیاسی هستیم.

وی تصریح کرد: اظهارنظر خصمانه علیه نظام سوریه به سود هیچ‌کس نیست و نیروهای قسد به هویت سوری خود افتخار می کنند.

از سوی دیگر، ژنرال کالفرد، فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی گفت: من اینجا هستم تا اعلام کنم همکاری ما قسد ادامه دارد و طی سال گذشته دستاوردهای بسیاری به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: داعش از منظر نظامی شکست خورده است و دیگر چیزی به نام خلافت اسلامی وجود ندارد اما عناصر این گروه همچنان حضور دارند.

ژنرال کالفراد در پایان تاکید کرد: ما به سه نوع پیروزی دست یافتیم، یک: کمک به اردوگاه‌های آوارگان، افزایش آگاهی بین‌المللی درباره مشکلات مردم در شمال شرق سوریه وتداوم مبارزه با داعش.

از طريق
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا