سرخط خبرهاسیاسی

دیدار «فؤاد حسین» با نمایندگان دائم کشورهای عربی در سازمان ملل

وزیر امور خارجه عراق در دیدار با نمایندگان دائم کشورهای عربی در سازمان ملل بر اهمیت همکاری و هماهنگی و حفظ مشترکات بین ملت های عرب تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در پایان سفرش به نیویورک با نمایندگان دائم کشورهای عربی در سازمان ملل دیدار کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در این دیدار به بررسی اوضاع منطقه و جهان پرداخت و بر اهمیت همکاری و هماهنگی و حفظ مشترکات بین ملت های عرب و دور ماندن از تلاش ها برای اختلاف افکنی در میان کشورهای عربی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تروریسم امروزه کشورهای مختلف جهان را درگیر کرده است و همه در مقابله با این چالش جهانی مسئولند، خواستار حمایت از عراق در جنگ علیه تروریست های داعشی با هماهنگی با دولت عراق شد.

حسین همچنین اشاره کرد که نیروهای مسلح عراق، نیروهای الحشد الشعبی، عشائر و نیروهای پیشمرگه، پیروزی های بزرگی علیه تروریسم محقق کردند.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که عراق بر تداوم ایجاد ارتباط با همه کشورهای جهان و احیای منافع مشترک و مقابله با خطرهای مشترک مصمم است و از ورود به سیاست محوربندی ها و اختلافات منطقه ای و بین المللی خودداری می کند.

وی همچنین تاکید کرد که دیپلماسی عراق بر زبان گفت وگو برای حل همه اختلافاتی که با آن مواجه است، استوار است و از روابطش با سازمان ملل، اتحادیه عرب و همه سازمان های بین المللی برای ایجاد پایه های اساسی نظام دموکراتیک و حفظ حاکمیت خود بهره می برد.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا