خبر اولدیدگاهسیاسی

صحنه انتخابات در استان واسط در میان تبلیغات عجیب نامزدها

بیش از 120 نامزد ازجمله 30 زن برای دستیابی به 11 کرسی این استان به علاوه یک کرسی که مخصوص اقلیت‌هاست رقابت می‌کنند.

میدل ایست نیوز: در استان واسط (مرکز آن: کوت) بیش از 120 نامزد ازجمله 30 زن برای دستیابی به 11 کرسی این استان به علاوه یک کرسی که مخصوص اقلیت‌هاست رقابت می‌کنند.

براساس لیست‌های انتخاباتی 9 نماینده این استان بار دیگر نامزد انتخابات شده‌اند اما چند نامزد معروف در این دوره حضور ندارند، برخی از آنها در زندان و برخی دیگر در مناصب دولتی هستند.

دو نماینده تازه هم از بغداد به کوت منتقل شده‌اند.

براساس برآوردهای آماری، حدود 900 هزار نفر در استان واسط واجد شرایط رأی دادن هستند که 600 هزار تن از آنها مدارک انتخاباتی خود را تکمیل کرده‌اند، و این بدان معناست که این استان احتمالا شاهد مشارکت بالا خواهد بود. همچنان که در انتخابات 2018 هم نسبت مشارکت در مقایسه با دیگر استان‌ها بالا و 48 درصد بود.

نامزدهای انتخاباتی در استان واسط چندان منتظر آغاز زمان رسمی تبلیغات نماندند و اکثر آنها فعالیت‌ها و دیدارهای خود با عشایر و جوانان استان را آغاز کردند.

براساس گزارش‌های محلی، یکی از این نامزدها که به صورت فردی در انتخابات شرکت کرده در میان شیوخ عشایر و چهره‌های مطرح کوت «کلت» توزیع کرده است.

منابع محلی حاضر به آوردن نام این نامزد نشدند اما تأکید کردند که او از نمایندگان فعلی مجلس از همین استان است.

«حسن مردان» نامزد دیگری که به صورت فردی در انتخابات شرکت کرده (یعنی در لیست‌های انتخاباتی حضور ندارد) تصاویری از خود منتشر کرده که حمایتش از یک مسابقه پرورش اندام را نشان می‌دهد.

از «عباس العطافی»، نماینده فعلی مجلس عراق نیز تصاویری منتشر شده که یک «جشن ختنه‌سوران» رایگان برای پسربچه‌ها در کوت برگزار کرده است. او نماینده فهرست «کفاءات» به ریاست «هیثم الجبوری» است و این بار از همین فهرست نامزد شده است.

واسط به 3 دایره انتخاباتی تقسیم شده است، اولین دایره 4 کرسی و 41 نامزد، دومی 3 کرسی و 28 نامزد، و سومی هم 4 کرسی و 44 نامزد دارد.

نامزد دوره قبل این استان از ائتلاف فتح یعنی «قاسم الاعرجی» که هم‌اکنون مشاور امنیت ملی عراق است در این دوره نامزد نشده است. او در دور قبل 13 هزار رأی کسب کرده بود.

«مازن الفیلی» و «آراس حبیب» که هردو در انتخابات قبل هم به مجلس راه یافته بودند دو نامزد از 10 نامزدی هستند که بر کرسی اقلیت (کوتا) در استان واسط رقابت می‌کنند.

 

در این سلسله گزارش ها، همچنین بخوانید:

صحنه انتخابات در استان بابل عراق: نامزدی فرزندان به جای پدران

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا