سرخط خبرهاسیاسی

وزیر امور خارجه عربستان: رابطه‌مان با قطر«بسیار خوب» است/دیگر حادثه قتل خاشقجی تکرار نخواهد شد

وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد رابطه‌ ما با قطر «بسیار خوب» است و دو کشور بری تقویت شورای همکاری تلاش می‌کنند.

میدل ایست نیوز: «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد رابطه‌ ما با قطر «بسیار خوب» است و دو کشور بری تقویت شورای همکاری تلاش می‌کنند.

بن فرحان در سخنان خود در نشست مجمع امنیتی «آسپن» که به شکل ویدئو کنفرانسی توسط مرکز پژوهش‌های امریکا برگزار شد، گفت: نشست العلا در یافتن راهکارهایی برای حل اختلافات‌مان موفقیت‌آمیز بود و ما به همکاری برای حفظ این وحدت در راستای منافع مردم ادامه خواهیم داد.

وی درباره روابط کشورهای شورای همکاری گفت: توافق العلا منجر به حل اختلافات شد و کارکرد خود را در تقویت وحدت شورای همکاری اثبات کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان درباره جنایت ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت: عاملان قتل خاشقجی را محاکمه و اقداماتی اتخاذ کردیم که تضمین می‌کند آنچه روی داد، دیگر به هیچ عنوان در عربستان یا هیچ کدام از نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور تکرار نخواهد شد.

وی گفت: عربستان از طریق نهادهای خود تضمین می‌دهد که دیگر چنین لغزش‌هایی از سوی دستگاه‌های امنیتی روی ندهد.

خاشقجی در اکتبر سال 2018 میلادی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه توسط عناصر امنیتی سعودی به طرز وحشتناکی به قتل رسید؛ حادثه‌ای که افکار عمومی جهان را شوکه کرد.

عربستان در محاکمه‌ای صوری که سازمان‌های بین‌المللی آن را به سخره گرفتن عدالت توصیف کردند، 11 تن از عاملان این جنایت و نه آمران ومسببان اصلی این جنایت را محاکمه و به 7 تا 20 سال زندان محکوم کرد.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا