خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

افزایش عملیات خرابکارانه علیه خطوط انتقال برق عراق و نگرانی‌ها از خاموشی‌های گسترده

عملیات خرابکاری علیه خطوط انتقال برق در عراق رو به فزونی نهاده و طی روزهای اخیر چندین استان را دربرگرفته است.

میدل ایست نیوز: عملیات خرابکاری علیه خطوط انتقال برق در عراق رو به فزونی نهاده و طی روزهای اخیر چندین استان را دربرگرفته و منجر به خاموشی‌هایی در برخی مناطق شده است.

در این میان، در حالی که نیروهای امنیتی در تلاش برای ممانعت از این حملات هستند، نمایندگان و مقامات دولتی نسبت به عدم امکان کنترل این پرونده و تبعات آن هشدار می‌دهند.

این حملات در حالی انجام می‌شود که «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق تقریبا یک ماه پیش ارتش را مسئول صیانت از دکل‌ها و خطوط انتقال برق کرد.

در همین رابطه، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق شب گذشته از ناکام گذاشتن حمله به یک دکل برق در غرب این کشور خبر داد و افزود: دو بمب در کنار دکل برق جاسازی شده بود که توسط یگان خنثی‌سازی از کار انداخته شد.

در این بین، یک مسئول محلی در استان الانبار ضمن انتقاد از شکست طرح‌های امنیتی در صیانت از دکل‌های برق گفت: این امر منجر به عدم برق‌رسانی به برخی مناطق می‌شود.

«احمد المحلاوی»، فرماندار شهر القائم در غرب الانبار با بیان اینکه نیروهای ارتش نتواستند از خطوط انتقال برق صیانت کنند، گفت: تا کی باید شهر القائم و الرمانه که بیش از 210 هزار جمعیت دارد، بدون برق باشد؟

در مقابل، سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک گفت: نیروهای امنیتی راهکارهای جدیدی نظیر بکارگیری پهپادها، جنگنده‌ها و دوربین‌های حرارتی و استمداد از عشایر منطقه را برای صیانت از خطوط برق در برابر حملات داعش در پیش گرفته اند.

حملات داعش در ماه ژوئیه گذشته منجر به قطع سراسری برق در عراق شد؛ امری که دولت را واداشت تا نیروهای ارتش را مسئول صیانت از خطوط برق کنند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا