سرخط خبرهاسیاسی

وزیر امور خارجه عراق دعوت از اردوغان برای شرکت در نشست کشورهای همسایه عراق در بغداد را ابلاغ کرد

وزیر امور خارجه عراق دعوت رسمی نخست‌وزیر عراق از رئیس جمهور ترکیه برای مشارکت در نشست کشورهای همسایه عراق در بغداد را به وی تقدیم کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق اعلام کرد که «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، دعوت رسمی نخست‌وزیر عراق از رئیس جمهور ترکیه برای مشارکت در نشست کشورهای همسایه عراق در بغداد را تقدیم کرد.

براساس این بیانیه، فؤاد حسین در سفر به ترکیه با رجب طیب اردوغان دیدار و دعوت رسمی نخست‌وزیر عراق برای مشارکت در این نشست را که در اواخر ماه جاری میلادی در بغداد برگزار خواهد شد به وی تقدیم کرد.

این بیانیه افزوده که در این دیدار مسائل مربوط به روابط دوجانبه و اوضاع منطقه بررسی شد.

دفتر رئیس جمهوری ترکیه نیز خبر داد که این دیدار حدود 40 دقیقه طول کشیده و در آن مسائل مربوط به روابط دوجانبه بررسی شده است.

پیش از این هیئت‌های رسمی عراقی از امیر کویت برای شرکت در این نشست دعوت کرده بودند.

روز گذشته نیز وزرای دفاع و کشور عراق در سفر به قاهره، نامه مکتوبی از نخست‌وزیر عراق را تقدیم «عبدالفتاح السیسی» کردند هرچند گفته نشده که محتوای این نامه دعوت از وی برای مشارکت در این نشست بوده است.

پیش از این یک مقام بلندپایه در وزارت امور خارجه عراق خبر داد که بغداد درصدد میزبانی کنفرانسی منطقه‌ای با حضور کشورهای همسایه عراق و چند کشور دیگر منطقه برای بررسی مسائل امنیتی و سیاسی و اقتصادی مرتبط با عراق است.

این مقام که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، دستور تشکیل کمیته‌ای در هیئت دولت متشکل از چند مشاور و مقام وزارت خارجه به ریاست «نزار الخیرالله»، قائم‌مقام وزارت امور خارجه عراق، برای انجام تدارکات لازم برای برگزاری این نشست را داده است.

به گفته این مقام ایران، ترکیه، عربستان، کویت، اردن، سوریه، و چند کشور تأثیرگذار دیگر عربی و نیز چند کشور از اتحادیه اروپا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

این مقام تأکید کرده که هدف از برگزاری این کنفرانس نزدیک کردن دیدگاه‌ها در پرونده‌های امنیتی و سیاسی مهم میان کشورهایی است که با یکدیگر اختلافاتی دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا