اجتماعیسرخط خبرها

مراسم عاشورای امسال در کربلا متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می شود

اداره بهداشت کربلا با توجه به شرایط خاص کشور از لحاظ انتشار کرونا، طرح بهداشتی ویژه ای برای مراسم عاشورای امسال وضع کرد.

میدل ایست نیوز: اداره بهداشت کربلا طرح بهداشتی ویژه سالروز شهادت امام حسین (ع) در دهم محرم الحرام را اعلام کرد.

«کرار جواد العباسی»، مدیر واحد نظارت بر سلامت بخش بهداشت عمومی اداره بهداشت کربلا در این باره گفت: طرحی برای عاشورا در نظر گرفته شده که این مراسم امسال به علت شرایط استثنایی کنونی کشور به علت گسترش ویروس کرونا متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 تیم نظارتی برای توزیع غذا بین شهروندان و اقدامات بهداشتی در همه مناطق استان نظارت خواهند کرد، گفت که تیم های بهداشتی سیار در ایست بازرسی های استان نیز مستقر هستند.

العباسی بر تداوم واکسیناسیون کارگرانی که در اماکن عمومی کار می کنند تاکید کرد و گفت که در کمتر از 5 روز نزدیک به هزار کارگر واکسیناسیون شده اند و امیدواراست این عدد به ده هزار نفر برسد.

مدیر واحد نظارت بر سلامت اداره بهداشت کربلا در پایان تاکید کرد که متخلفان از شروط پیشگیرانه از جمله اماکن تجاری، هتل ها و رستوران ها مجازات می شوند و جریمه تا 5 میلیون دیناری و تعطیلی 90 روزه شامل آنها می شود.

از طرفی دیگر لشکر رزمی العباس اعلام کرد که برای تامین امنیت مراسم عاشورای امسال، هزار رزمنده به عنوان نیروی ذخیره آماده شده اند.

«میثم الزیدی»، فرمانده لشکر رزمی العباس در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد که بیش از 5 هزار داوطلب در حالت آماده باش قرار دارند و 550 موکب به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی در ادامه اشاره کرد که آسمان کربلا از طریق سامانه های پیشرفته رصد می شود و در امنیت کامل خواهد بود علاوه بر اینکه هزار رزمنده نیز به عنوان نیروی ذخیره آماده شده اند.

منبع
السومریة نیوزخبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا