اقتصادیسرخط خبرها

کاهش 2600 مگاوات از تولید برق عراق با کاهش ناگهانی صادرات گاز از ایران

وزارت برق عراق اعلام کرد که با کاهش صادرات گاز از ایران، 2600 مگاوات از تولید برق عراق کاسته شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که با کاهش صادرات گاز از ایران، 2600 مگاوات از تولید برق عراق کاسته شده است.

در بیانیه رسمی این وزارتخانه آمده که کادرها و تکنسین‌های وزارت برق در حالت آماده‌باش کامل برای تحقق رکورد تازه‌ای در تولید برق با انجام سرویس‌های دوره‌ای همه واحدهای تولیدی هستند.

این بیانیه افزوده که امروز ایران صادرات گاز خود به مناطق مرکزی عراق را از 30 میلیون متر مکعب به 20 میلیون و صادرات گاز به مناطق جنوبی عراق را از 17 میلیون متر مکعب به 5 میلیون متر مکعب کاهش داد که موجب کاهش 2600 مگاواتی تولید برق عراق شد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده که در هماهنگی‌های انجام‌شده با وزارت نفت عراق، این کسری ناگهانی گاز تا حد ممکن تأمین شد تا به شبکه برق کشور فشار بیشتری وارد نیاید.

وزارت برق عراق از مردم این کشور خواسته که وضعیت دشوار شبکه برق در پی حملات تروریستی به دکل‌ها و کاهش واردات گاز را درک کنند.

صبح امروز سخنگوی وزارت برق عراق با اشاره به اینکه علت کاهش صادرات گاز به عراق نا معلوم است و وزارت برق عراق در حال پیگیری این موضوع با طرف ایران و سفارت ایران در بغداد است، تاکید کرد که کاهش صادرات گاز بر میزان تولید برق در عراق و بر ساعات در دسترس بودن برق نیز تاثیر منفی گذاشته است.

پیش از این وزارت برق عراق از ثبت رکورد تولید بیش از 20 هزار مگاوات برق خبر داده بود. نیاز برق این کشور در اوج مصرف 30 هزار مگاوات است.

امروز رئیس شرکت برق ایران نیز اعلام کرد که صادرات برق ایران به عراق کاملا متوقف شده است.

 

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا