اقتصادیخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

تحریم های امریکا علیه یک شهروند عمانی و چهار شرکت به بهانه همکاری با نیروی قدس سپاه ایران

امریکا از تحریم یک بازرگان عمانی و چهار شرکت و یک نفتکش به اتهام آنچه «همکاری با شبکه بین‌المللی قاچاق نفت برای سپاه پاسداران ایران» خوانده شده خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خزانه‌داری امریکا از تحریم یک بازرگان عمانی و چهار شرکت و یک نفتکش به اتهام آنچه «همکاری با شبکه بین‌المللی قاچاق نفت برای سپاه پاسداران ایران» خوانده شده خبر داد.

وزارت خزانه‌داری امریکا در بیانیه خود که امروز (جمعه 13 اوت) منتشر شده تأکید کرده که «محمد رشید عمرو الحبسی» به اتهام همکاری با مقامات بلندپایه نیروی قدس سپاه ایران و استفاده از چند شرکت برای دورزدن تحریم‌ها علیه بخش نفت ایران و فروش نفت به مشتریان خارجی ازجمله در کشورهای شرق آسیا تحریم شده است.

این وزارتخانه افزوده که شرکت‌های وابسته به الحبسی ده‌ها میلیون دلار برای نیروی قدس سپاه پاسداران ایران فراهم کرده‌اند و تأکید کرده که وی با دستکاری در اسناد و پرداخت رشوه برای دور زدن تحریم‌های امریکا علیه ایران اقدام کرده است.

چهار شرکت، دو شرکت در عمان و یک شرکت در لیبریا و دیگری در رومانی، و همچنین نفتکش Oman Pride نیز که با پرچم لیبریا فعالیت می‌کند هم مشمول این تحریم‌ها شده‌اند.

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا