سرخط خبرهاسیاسی

قطر: همه طرف ها در افغانستان برای آتش بس فراگیر در اسرع وقت تلاش کنند

وزیر امور خارجه قطر از همه طرف‌ها در افغانستان خواست که هرچه سریع‌تر برای رسیدن به راه حل سیاسی و آتش‌بس فراگیر تلاش کنند.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه قطر از همه طرف‌ها در افغانستان خواست که هرچه سریع‌تر برای رسیدن به راه حل سیاسی و آتش‌بس فراگیر تلاش کنند.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» با انتشار توئیتی در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه قطر درباره نشست بین‌المللی در دوحه با حضور گروه طالبان، از نتایج این نشست استقبال کرد و از همه طرف‌های مشارکت‌کننده خواست که گام‌های بیشتری برای اعتمادسازی بردارند.

وی همچنین از همه گروه‌ها خواست که برای رسیدن به راه حل سیاسی و آتش‌بس فراگیر در اسرع وقت تلاش کنند.

در بیانیه پایان نشست دوحه که روز گذشته صادر شد بر اتفاق نظر همه طرف‌ها درباره ضرورت تعجیل در روند صلح در این کشور و اعتمادسازی متقابل میان حکومت افغانستان و گروه طالبان و توقف فوری خشونت‌ها و حملات تأکید شده است.

حاضران در این نشست همچنین خواستار ایجاد سازوکاری برای تشکیل دولتی که نماینده همه طیف‌های افغانستان باشد و بر اینکه افغانستان مرکز تهدید امنیت دیگر کشورها نباشد تأکید کردند.

این در حالی است که روند پیش‌روی گروه طالبان در نقاط گوناگون افغانستان ادامه دارد و این گروه شب گذشته از سقوط هرات و صبح امروز از سقوط قندهار خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا