اقتصادیسرخط خبرها

قراردادهای عراق با شرکت های نفتی جهانی برای حفاری ده ها چاه نفت

عراق قراردادهای تازه‌ای با چند شرکت نفتی خارجی برای حفر چاه‌های تازه نفت و نوسازی ده‌ها چاه نفت فعال در کرکوک و بصره و بغداد و میسان و ناصریه امضا کرد.

میدل ایست نیوز: عراق قراردادهای تازه‌ای با چند شرکت نفتی خارجی برای حفر چاه‌های تازه نفت و نوسازی ده‌ها چاه نفت فعال در کرکوک و بصره و بغداد و میسان و ناصریه امضا کرد.

«باسم عبدالکریم»، مدیر شرکت حفاری در وزارت نفت عراق، به روزنامه رسمی «الصباح» گفت که قراردادهای حفر 37 چاه در میدان نفتی الزبیر در استان بصره با شرکت ایتالیایی انی آماده شده است و افزود که این قرارداد دو ساله خواهد بود.

وی همچنین خبر داد که اخیرا 14 چاه نفت و 3 چاه دیگر در چارچوب قرارداد سابق به شرکت اینی واگذار شده و بدین ترتیب شمار چاه‌های نفت در این میدان عظیم نفتی 54 چاه خواهد بود.

او همچنین گفت که حفاری 30 چاه در میدان نفتی الرمیله در غرب بصره هم به شرکت بریتیش پترولیوم واگذار شده و افزود که این شرکت آماده آغاز عملیات حفاری است.

به گفته این مقام وزارت نفت عراق قراردادی هم با شرکت‌های چینی سینوک و بوهان برای  حفاری 22 چاه در میدان نفتی بزرکان در استان میسان به ارزش 160 میلیون دلار امضا شده است و افزود که مذاکرات درباره این قرارداد به علت مسائل مربوط به کرونا حدود دو سال طول کشید.

عبدالکریم همچنین از توافق اولیه با شرکت سینوک برای نوسازی 150 چاه نفت در میدان نفتی بزرکان در طی دو مرحله خبر داد.

او گفت که در ناصریه نیز طرح حفاری 20 چاه نفت با همکاری شرکت امریکایی ودر فورد در حال اجراست که توان تولید و صادرات نفت عراق را 60 هزار بشکه افزایش خواهد داد و افزود که این حجم ذخایر میدان نفتی ناصریه 4.4 میلیارد بشکه برآورد می‌شود.

هفته گذشته «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق اعلام کرد که کشورش درصدد افزایش تولید نفت به 8 میلیون بشکه تا سال 2027 است.

این در حالی است که تولید نفت عراق در حال حاضر اندکی کم‌تر از 4 میلیون بشکه و این کشور دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا