سرخط خبرهاسیاسی

کمیساریای عالی انتخابات: متعهد به اعلام نتایج آرا ظرف 24 ساعت هستیم

به موجب قانون جدید انتخابات عراق که در سال 2020 تصویب شد، کمیساریا متعهد به اعلام نتایج اولیه انتخابات ظرف 24 ساعت بعد از آغاز شمارش آراء است.

میدل ایست نیوز: سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق تأکید کرد که این کمیساریا متعهد به اعلام نتایج انتخابات تا 24 ساعت بعد از آغاز شمارش آراء است.

«جمانه غلای»، سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق، گفت که به موجب قانون جدید انتخابات عراق که در سال 2020 تصویب شد، کمیساریا متعهد به اعلام نتایج اولیه انتخابات ظرف 24 ساعت بعد از آغاز شمارش آراء است.

او گفت که مراکز رأی‌گیری در ساعت 7 صبح باز می شود و عملیات رأی‌گیری تا 6 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

غلای تأکید کرد که به موجب قانون انتخابات شمارش آراء برخی صندوق‌ها برای اطمینان از صحت نتایج شمارش الکترونیک، به صورت دستی هم انجام خواهد شد و در صورت اختلاف بیش از 5 درصد آرای کل مرکز انتخاباتی بازشماری خواهد شد و 24 ساعت بعد نتایج اعلام می‌شود.

وی افزود که شمارش الکترونیک آرا با حضور نمایندگان تشکل‌های سیاسی انجام می‌شود و دستگاه‌های شمارش الکترونیک نتایج اولیه هر مرکز را به صورت تفکیکی اعلام می‌کند.

او گفت که در صورت اختلاف نتایج شمارش الکترونیک و دستی، براساس قانون، نتایج شمارش دستی ملاک خواهد بود.

سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق همچنین تأکید کرد که در اجرای آزمایشی انتخابات که ماه گذشته انجام شد از صحت و سرعت دستگاه های شمارش آرا اطمینان حاصل شده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا