اقتصادیسرخط خبرها

وزارت حمل و نقل عراق در حال اجرای سه پروژه مهم ریلی

وزارت حمل و نقل عراق از اجرای سه پروژه مهم در بخش خطوط ریلی در راستای احیای شبکه راه‌آهن کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق از اجرای سه پروژه مهم در بخش خطوط ریلی در راستای احیای شبکه راه‌آهن کشور خبر داد.

«زید خلیل شعلان»، مدیر شرکت اجرای پروژه‌های حمل و نقل در وزارت حمل و نقل عراق گفت که این وزارتخانه برنامه جامعی برای احیای شبکه راه‌آهن عراق طراحی کرده تا در گام بعدی سراغ اتصال این شبکه به کشورهای همسایه برود به خصوص که قراردادهایی در این باره با ایران و ترکیه امضا شده است.

او گفت که سه پروژه مهم در این عرصه در عراق در حال اجراست که اولین آنها پروژه مسیر پل ریلی مسیب به طول 71 کیلومتر است که 30 درصد پیشرفت داشته و براساس برنامه‌ها در سال آینده افتتاح خواهد شد و افزود که این مسیر موجب اتصال ریلی استان‌های فرات الاوسط می‌شود.

شعلان افزود که پروژه دوم پروژه مسیر پل ریلی یوسفیه است که نقش راهبردی در اتصال استان‌های غربی کشور دارد و تا پایان ماه سپتامبر آینده اجرا خواهد شد.

او پروژه سوم را مسیر ریلی شماره 27 به بندر ام قصر شمالی دانست که نسبت اجرای آن به 85 درصد رسیده و آماده انتقال کالا و مسافران میان بنادر بصره است.

وی همچنین از برنامه جامع وزارت حمل و نقل عراق برای اتصال بنادر جنوب عراق به شبکه ریلی کشور برای تسهیل انتقال کالا و افزایش مبادلات تجاری و نیز افزایش درآمدهای شبکه ریلی عراق خبر داد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا