اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

بستن 5 شبکه تلویزیونی در اقلیم کردستان عراق

مقامات اقلیم کردستان عراق تصمیم گرفتند 5 شبکه تلویزیونی را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات تلویزیونی ببندند.

میدل ایست نیوز: مقامات اقلیم کردستان عراق تصمیم گرفتند 5 شبکه تلویزیونی را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات تلویزیونی ببندند.

وزارت فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد 5 شبکه تصوف، خیزان، آسمان، داهین و روز اجازه پخش ندارند.

در ادامه این بیانیه آمده است، دلیل این تصمیم، نقض قوانین و مقررات پخش شبکه‌های تلویزیونی و بی‌توجهی به موارد گوش‌زد شده در نمایش برنامه‌های خیریه بوده است.

وزارت فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان ادامه داد: چندین بار به این شبکه‌ها درخصوص پخش برنامه‌های خیره هشدار داده شده بود اما توجهی به این هشدارها نشده بود لذا به موجب قانون پخش شبکه‌های تلویزیونی در اقلیم کردستان، شبکه‌های یاد شده در تاریخ صدور این تصمیم، اجازه فعالیت ندارند.

به گفته منابع رسانه‌ای در اقلیم کردستان، تخلفات یاد شده مربوط به پخش محتوای دینی یا فعالیت‌های غیرمجاز نظیر جمع‌آوری کمک‌های خیریه یا برانگیختن مشکلات در جامعه اقلیم کردستان شده است، از جمله این مشکلات، گفتمان علیه بانوان در برنامه‌های این شبکه‌هاست.

اما «احمد عبدالله»، عضو اتحادیه روزنامه‌نگاران تصریح کرد مقامات اقلیم کردستان از چندین سال پیش محدودیت‌هایی بر آزادی عمل رسانه‌ها اعمال کرده است.

وی در گفت‌وگو با العربی الجدید اظهار داشت: شبکه‌های تلویزیونی و سایت‌های خبری پیش از این نیز به دلیل داشتن مواضع انتقادی علیه دولت اقلیم کردستان در معرض مشکلات قضایی و با بسته شدن قرار گرفتند.

عبدالله در ادامه بر لزوم تضمین آزادی عمل رسانه‌ها در شهرهای اقلیم کردستان تاکید کرد و افزود: اقداماتی نظیر بستن شبکه‌ها، محدودیت‌‌ها و بازداشت فعالان رسانه‌ای، بسیاری از روزنامه‌نگاران را به احتیاط در انعکاس حقایق واخواهد داشت.

گفتنی است مقامات اقلیم کردستان بارها شبکه ان آر تی را که از سلیمانیه پخش می‌شود به دلیل ارتباط با «ساشوار عبدالواحد»، رئیس حزب «نسل جدید» تعطیل کرده‌اند؛ شبکه‌ای که از تظاهرات اخیر علیه دولت اقلیم حمایت ضمنی کرده بود.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا