اقتصادیسرخط خبرها

رونمایی اقلیم کردستان از «راهنمای جامع سرمایه گذاری» برای شرکت های خارجی

راهنمای جامع سرمایه گذاری شامل آمارها و گزارش‌های میدانی از بخش‌های گوناگونی در اقلیم است که می‌توان در آنها سرمایه‌گذاری کرد.

میدل ایست نیوز: برای اولین بار، اقلیم کردستان عراق «راهنمای جامع سرمایه‌گذاری» رسمی برای شرکت‌های خارجی منتشر کرد.

این راهنما که به دو زبان عربی و انگلیسی ازجانب سازمان سرمایه‌گذاری اقلیم کردستان عراق صادر شده شامل آمارها و گزارش‌های میدانی از بخش‌های گوناگونی در اقلیم است که می‌توان در آنها سرمایه‌گذاری کرد.

«مسرور بارزانی»، رئیس حکومت ایالتی اقلیم کردستان عراق، در مراسم رونمایی از این راهنما، گفت که اقلیم برای افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی فرصت‌های تازه به سرمایه‌گذاران تلاش می‌کند.

او گفت که اقلیم کردستان به لحاظ امنیت و ثبات و نیروی کار ماهر و هزینه پایین کارگر و وجود مواد اولیه و بازارهای بزرگ در وضعیت بسیار خوبی است و این همه موجب جذابیت سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌شود و افزود که سرتاسر عراق با جمعیت 40 میلیونی می‌توان بازار محصولات اقلیم باشد.

در این راهنما، فرصت‌های سرمایه‌گذاری گوناگون در بخش‌های متنوع در اقلیم معرفی و اعلام شده که حجم سرمایه‌گذاری در اقلیم در حال حاضر 57 میلیارد دلار در 940 پروژه است که 85 درصد آن داخلی و 9 درصد خارجی و 6 درصد مشترک است.

از تازه‌ترین پروژه‌های عمرانی که اقلیم کردستان اجرای آن را با یک شرکت چینی آغاز کرده پروژه‌ای با عنوان «شهر خوشبخت» در زمینی به وسعت 500 هکتار با هزینه 5 میلیارد دلار است که قرار است در آن چندین هتل لوکس و رستوران و مراکز تفریحی و دریاچه‌های مصنوعی و مجتمع‌های مسکونی و مراکز خرید و بیمارستان و مدرسه ساخته شود.

این شهر در جاده اربیل به دهوک واقع شده و مقامات اقلیم امیدوارند که 8 هزار فرصت شغلی دائم برای شهروندان اقلیم ایجاد کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا