سرخط خبرهاسیاسی

میقاتی: به تلاش ها برای تشکیل دولت مورد تأیید داخلی و خارجی ادامه می دهم

«نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در لبنان، بر ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت لبنان بر پایه‌های استوار تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه در لبنان، بر ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت لبنان بر پایه‌های استوار تأکید کرد.

او با انتشار بیانیه‌ای در پاسخ به بیانیه صادره ازجانب رئیس جمهوری لبنان درباره تشکیل دولت جدید در این کشور تأکید کرد که به همکاری برای تشکیل دولتی مورد رضایت مردم لبنان و مورد حمایت جامعه بین‌المللی ادامه می‌دهد.

میقاتی همچنین از مواضع مثبت «میشل عون» در این راستا قدردانی کرد و گفت که نمی‌خواهد وارد مجادلات رسانه‌ای شود و از همه خواست که بر نقاط مثبت تمرکز کنند تا مأموریت وی با موفقیت پیش رود.

پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه 19 اوت) رئیس جمهوری لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مصمم به تعامل برای تشکیل دولت جدید لبنان با روحیه مثبت و همکاری است.

او افزود که همه تسهیلات لازم را به نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه خواهد داد و هیچ منصب یا نامزدی را موجب توقف در روند مذاکرات نخواهد کرد.

در حالی که بیش از یک سال از استعفای دولت «حسان دیاب» گذشته، نیروهای سیاسی لبنان هنوز نتوانسته‌اند بر تشکیل دولت جدید در این کشور به توافق برسند

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا