سرخط خبرهاسیاسی

طرح جدید تامین امنیت جاده‌ها در جنوب عراق برای جلوگیری از حملات

ستاد عملیات سومر طرح جدیدی برای حفاظت از کاروان های ائتلاف بین المللی در جنوب عراق در برابر حملات احتمالی اجرایی می کند.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ستاد عملیات سومر در عراق امروز جمعه از طرح جدید برای تامین امنیت جاده های برون شهری در استان های جنوبی عراق به منظور حفاظت از کاروان های حمایت لجستیکی ائتلاف بین المللی در برابر حملات احتمالی خبر داد.

«سعد حربیه»، فرمانده ستاد عملیات سومر به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: حوزه استحفاظی ستاد عملیات سومر بین مرزهای اداری استان المثنی، استان دیوانیه و مرزهای بین استان ذی قار و بصره قرار دارد.

وی در ادامه افزود: در دوره گذشته فقط یک حمله به کاروان های حمایت لجستیکی که از این محدوده ها عبور می کردند، صورت گرفت و هیچ خسارتی نیز برجای نماند.

حربیه با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی مبارزه با مواد منفجره در طول مسیر مستقر هستند، گفت که سه روز گذشته دو بمب در استان المثنی کشف و خنثی شد.

فرمانده ستاد عملیات سومر طرح جدید برای تامین امنیت کاروان های لجستیکی ائتلاف بین المللی را نصب دوربین های حرارتی و همزمان برقراری گشت ها برای کمک به اداره راه ها و امور ایست بازرسی ها برای حفاظت از کاروان های ائتلاف بین المللی اعلام کرد.

ستاد عملیات سومر درون پایگاه نظامی امام علی (ع) در ذی قار شکل گرفته که حوزه مسئولیت آن منحصر به استان های ذی قار، میسان و المثنی است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا