سرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی: به دنبال ایجاد منطقه صنعتی مشترک با کویت هستیم

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد بغداد به دنبال ایجاد منطقه صنعتی و تجاری مشترک با کویت است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق تاکید کرد بغداد به دنبال ایجاد منطقه صنعتی و تجاری مشترک با کویت است.

الکاظمی در دیدار با سردبیران روزنامه‌های کویتی تصریح کرد: عراق در تلاش برای تسهیل تجارت مشترک با کویت و افزایش حجم مبادلات تجاری است چرا که اکنون در مبادلات دو کشور در سطح مطلوب نیست.

وی با تشویق بخش خصوصی و دولتی کویت برای سرمایه‌گذاری در عراق گفت: عراق فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاران در اختیار دارد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه اظهار داشت: عراق خواهان ایجاد منطقه صنعتی و تجاری مشترک با کویت برای توسعه همکاری به خصوص در زمینه نفت و انرژی است، ما همچنین خواهان توسعه این روابط از طریق تشویق طرف کویتی برای تسریع در اجرای اقدامات مربوط به اتصال خطوط برق با کشورهای شورای همکاری هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به زودی سند اصلاحات عمومی به عنوان اصول ثابت و اساسی عراق تدوین خواهد شد، اظهار داشت: انتخابات پارلمانی در عراق در زمان مقرر برگزار خواهد شد و به هیچ عنوان قابل تعویق نیست.

الکاظمی در پایان تاکید کرد: به مسئولان کویتی اعلام کردیم عراق به تصمیمات بین‌المللی و مناسبات کنونی احترام می‌گذارد همچنین درهای عراق به روی سرمایه‌گذاران کویتی باز است و ما مصمم به حمایت از این سرمایه‌گذاری‌ها از طریق تصویب قوانین و مبارزه با فساد هستیم.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا