اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

راه حل موقت دولت لبنان برای بحران سوخت

رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد که از همه اختیارات قانونی خود برای حل بحرانی که نتیجه تصمیم رئیس بانک مرکزی برای توقف پرداخت یارانه سوخت بود، استفاده کرده است.

میدل ایست نیوز: «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان، از رسیدن به توافق با نخست‌وزیر مستعفی برای حل موقت بحران سوخت در این کشور خبر داد.

روز گذشته (شنبه 22 اوت) دولت لبنان تصویب کرد که بخشی از هزینه‌های سوخت را از خزانه بپردازد و قیمت سوخت با دلار 8 هزار لیره‌ای محاسبه شود. قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی لبنان 18.500 لیره است و مابه‌التفاوت قیمت عملا یارانه‌ای می‌شود که دولت می‌پردازد. پیش از این قیمت سوخت با دلار 3900 لیره‌ای محاسبه می‌شد.

پس از این اعلام این تصمیم،  «میشل عون» در پیامی تلویزیونی تأکید کرد که به راهی برای حل بحران رسیده و افزود که از همه اختیارات قانونی خود برای حل بحرانی که نتیجه تصمیم رئیس بانک مرکزی برای توقف پرداخت یارانه سوخت بود استفاده کرده است.

این نظام با سقف 225 ملیون دلار تا پایان ماه سپتامبر تعیین شده تا بعد از تشکیل دولت و تنظیم بودجه 2021 تصمیمات تازه‌ای در این باره گرفته شود.

حاضران در جلسه هیئت دولت همچنین بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از احتکار سوخت تأکید کرده‌اند.

رئیس جمهوری لبنان در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که به زودی دولت تازه‌ای تشکیل خواهد شد که متولی اصلاحات در کشور شود و از اعتماد تشکل‌های سیاسی برخوردار باشد.

 

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا